Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Bamse och Valle - 8 januari 2009 15:52

Ja tänk den som väntar på något roligt. Till slut så hade ju matte tid med bara mig. Idag var det bara -15 grader, så vi tog en längre promenad. Nu kan man springa vart som helst på snön, för hos oss så har dom kört hur mycket skoter som helst på ängarna. Och det är bra, för nu skjunker man inte ner lika mycket. Jag hade fullt upp med att jaga en snöklimp som matte kastade till mig. Och sen fick jag jaga pinnar, det är tröttsamt att springa så mycket. Och trött det vart jag, för jag gick och la mig så fort vi kom in. Jag orkade knappt lyfta på huvudet när Lillhusse kom hem. Och det är ovanligt för jag blir annars så fruktansvärt glad när alla kommer hem. Dom hinner knappt innanför dörren förrän jag hälsat dom välkomna hem med en massa pussar i ansiktet. Nu skall jag vila en stund och sen få lite mat säger Matte. Vi hörs imorgon!!!

Av Bamse och Valle - 8 januari 2009 13:13

Jag som trodde att matte skulle vara med mig hela dagarna. Men ack inte det. Nu har hon kommit på att hon skall tvätta upp alla gardiner, dukar och annat som vi har haft framme under julen. Och inte gillar hon att jag är med i tvättstugan heller. Jag tror att jag är lika duktig som henne på att tvätta, för ta ut ur maskinen det kan jag minnsann. Ni skulle bara se vad duktig jag är, fast matte verkar inte tycka det. Hon sa att nu fick jag gå och lägga mig någon annan stans. Ja då går man väl till sin säng då, det verkar ju inte finnas annat att göra. Fast jag fick faktiskt ett ben med mig, så nu kan jag hålla mig sysslesatt ett litet tag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards