Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Bamse och Valle - 19 januari 2009 21:41

Ja inte kan jag vara sur bara för att dom måste fara och arbeta. Jag är lika glad även fast dom bara varit ute en liten stund. Matte hon tycker jag skall få en riktig hälsning, så henne tvättar jag hela ansiktet på. Det gillar hon inte speciellt mycket, men jag bara måste. Det kan ju bero på att hon har varit hemma väldigt mycket med mig, jag har väl något band med henne säger Husse. Eller som hon säger att jag är hennes tredje barn. Jag har ju också ett barn, som jag skall ha när jag skall sova. Det är Apan jag fick av Lill Husse när jag kom hit. Den är jag speciellt rädd om. Ni skulle se när Matte skall tvätta honom, då sitter jag och tittar in i tvättmaskinen och piper. Man får inte ta honom av mig, då blir jag sur. Och sen så luktar han ju inte speciellt mycket Bamse när han är ren. Matte skulle köpa 2 st till så att hon kunde byta ut när den första var i tvättmaskinen, men dom finns inte kvar något mer. Hon brukar säga vad skall vi göra när apan är utnött. Ja det undrar jag med. Nu skall vi gå och sova, hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 19 januari 2009 10:30

Ja nu är det vanlig vardag igen. Lill Husse är frisk, Matte och Husse jobbar så nu får man försöka roa sig själv några timmar. Jag vart då inte vidare glad när Matte skulle fara iväg. När hon skulle säga hejdå, så tittade jag minnsann inte ens på henne. Ja la mig bara i min säng och blängde. Vänta bara tills ni kommer hem, då skall jag minnsann se till att jag får hela uppmärksamheten. För mig skall man inte lämna ensam, jag skall ha sällskap hela tiden. Fast jag kanske har blivit lite bortskämd med att alltid ha sällskap eller att få följa med. Vi får se på vilket humör jag är när dom kommer hem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards