Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Bamse och Valle - 21 januari 2009 20:48

Tack för alla tips. Det gick till slut att hitta en ny Apa. Vad bra då kommer jag att ha en apa som kanske håller ett tag till. Bara den kommer att lukta som den gamla så är jag nöjd. Jag hörde matte säga till Husse, att när vi köper en ny kastar vi den gamla. Men det vet jag ej om jag riktigt går med på. Jag kan väl få ha kvar honom i allafall, som utbytes när hon nu skall tvätta den nya. Idag har ju Matte varit hemma med mig på förmiddagen, och jag har fått följa med på en biltur, vi skulle hämta Husse på en massa ställen. Han skulle flytta runt en massa bilar. Jag blir nöjd bara jag får följa med, fast Matte tyckte att det tog alldelens för lång stund. Hon ville försöka städa innan hon skulle till jobbet. Det gillar jag också när hon gör, speciellt skurtrasan är rolig att jaga. Vi får väl se imorgon om det blir städning då också. Vi hörs

Av Bamse och Valle - 21 januari 2009 14:08

Hejsan jag efterlyser en Apa se bild storleken skall vara 50 cm. Matte har försökt att få tag i en likadan. Men uppe hos oss verkar dom ha tagit slut, och Djuraffärerna tar ej hem nya. Min börjar vara utnött, Matte har sytt den lite varstans. Och han är ju som sagt var mitt lilla barn, så jag kommer nog inte att klara mig utan en ny när denna är helt utnött. Skulle det möjligen finnas någon som har en till salu hör ut av er. MVH Bamse

Av Bamse och Valle - 21 januari 2009 12:08

På begäran från gammel Matte kommer nu här ett kort på den berömda Apan. Matte har varit tvungen att sy ihop honom i ansiktet, så han har bara ett öga. Och pipet i magen har jag lyckats att gnaga ut, så vi måste försöka att hitta en ny,

Av Bamse och Valle - 21 januari 2009 08:34

Idag så jobbar Matte eftermiddag på sitt jobb, så då tycker jag att hon kan vila ut på morgonen med mig. Jag gillar ju att få ta mig en slummer efter morgontoaletten. Helst så vill jag ligga i Mattes och Husses säng och gossa med Apan. Men det är inte alltid Matte vill det, speciellt inte om jag varit ute och legat en stund i snön. Det har snöat ca 5 cm och är -3 grader, så det är ganska skönt ute. Fast hon säger att det fastnar så mycket snö på mig då. Jag kan ju inte rå för att jag har så lång päls. Både runt kroppen och nere vid fötterna. Men det ser ganska roligt ut, för jag har som snöbollar runt benen när jag kommer in. Ja jag tycker att dom får köpa att jag ser rolig ut, för ute det måste man ju få vara även om det snöar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards