Alla inlägg under januari 2009

Av Bamse och Valle - 18 januari 2009 10:48

Jag gillar inte denna medicin. Gör allt för att dom inte skall få in dropparna i mina öron. Husse säger att dom gör det för att vara snäll med mig. Men inte vet jag om det är vidare snällt gjort. Nu skall jag bara behöva ta dom i 4 dagar till, sen så skall jag aldrig mer ha någon medicin. Jag skall försöka att vara en frisk Bamse. Fast Husse säger att jag skall få 1 gång i veckan nå vätska i öronen, det skall inte bli kul tror jag. Idag så är det endast -3,5 grader, så nu kan man ta sig en längre promenad. Vi ska far iväg till stugan, för där är det bättre att promenera. Hoppas bara att det inte blåser så mycket på isen idag, det vore kul att ta sig en sväng över till Sandön. Igår gick det ju som sagt var inte, för att det blåste så mycket. Jag skriver mer ikväll.

Av Bamse och Valle - 17 januari 2009 14:47

Tänk att jag fick fara till stugan. Det är det absolut bästa jag vet, för där får jag springa omkring hur mycket som helst. Nu kan man ju också springa på isen, för denna helg var det inte blött. Ni skulle ha sett, jag såg ut som Bambi på hal is. Jag halkade så att benen stod åt alla håll. Vi tog en sväng genom skogen, för det blåste lite för mycket på isen. Matte och Husse säger att jag nog har blivit könsmogen, vad det nu är för något. Jag kände nämligen att grannens hund i stugan löper. När vi nästan hade kommit fram till stugan så tvärvände jag, och sprang raka spåret hem till henne. Hennes Husse vart inte så glad, för han sa att jag skulle gå hem, och hans hund kröp in under en bro. Det slutade med att Matte och Husse hämtade mig med bilen. Och när jag fick se den så var jag snabbt inne i kofferten. Man blir trött av promenader, så nu skall jag ta mig en slummer. Och sen försöka äta lite grann. Ha det så bra alla

Av Bamse och Valle - 17 januari 2009 11:47

Äntilgen så har det blivit lite varmare. Idag har vi bara -6 grader, mot som det var igår -26 grader. Matte lovade att vi skulle fara till stugan, och nu så är vi på väg. Det tar bara sådan tid för henne och Husse att göra sig klara. Jag är färdig på en gång. Men dom skall ju ha en massa kläder på sig, för att dom inte skall frysa säger dom. Jag skriver mer då vi kommit hem.

Av Bamse och Valle - 16 januari 2009 17:48

Det vart en lite konstig dag idag. Det är så kallt hos oss, att man inte har det minsta lust att vara ute. Nu har vi endast -25 grader, mot -28 grader imorse. Jag har fått vara med Husse och Matte på en biltur för att handla. Vi var även och hämtade Lill Matte på hennes träning. Ni skulle se vad jag tycker om att åka bil. Jag ligger i kofferten med huvudet på ryggstödet till baksätet, och bara myser. Jag skulle nog kunna åka bil hur långt som helst. Ja jag tycker nog att allt är roligt bara jag får vara med. Hoppas nu att det blir lite varmare i helgen, så man får ta en sväng till stugan som Matte lovade. För jag måste få springa av mig lite grann, det är inte kul att vara inne så här mycket. Skriver mer imorgon. Hejsvejs

Av Bamse och Valle - 16 januari 2009 11:56

Idag är ingen sån där dag då man frivilligt stannar ute. Jag trodde att man skulle frysa av sig tassarna när man gick ut imorse. Det var bara ut och göra det man skulle och sen snabbt in igen. Det var tur att Matte hade åkt iväg på jobbet, så man fick ta hennes säng. Det är skönt på morgonen, speciellt när det är kallt att få lägga sig på något mjukt. Nu skall jag kolla om Lill Husse kan leka med mig en stund. Hörs

Av Bamse och Valle - 15 januari 2009 16:42

Nu har det blivit ännu kallare. Vi har väl -23 grader och så blåser det så det känns som -30 grader. Det är inte skönt att gå ut. Matte skulle ta mig på en promenad, men vi vände efter halva vägen. Både hon och jag höll på att frysa ihjäl kändes det som. Jag har nog aldrig sprungit så fort hem. Jag som brukar stanna efter halva vägen och leta efter grannens katt, var först hemma idag. Och bråttom in genom dörren det hade jag. Matte tyckte nog att jag var duktig, men hon verkade ha lika bråttom som jag. Nä nu så skall det bli käk, det skall bli gott. Hörs imorgon

Av Bamse och Valle - 15 januari 2009 06:34

Inatt har det varit svårt att sova. Jag vet inte om jag håller på att bli frisk, eller om jag vänt på dygnet. Jag har då väckt Matte minst 4 gånger, och hon vart inte det minsta glad. Hon skulle ju upp och jobba på morgonen. Ja ja hon släppte ut mig iallafall, och vet ni vad jag gjorde. Jag gick raka spåret ut och la mig. Det tyckte hon inte om. Det var bara att komma in på en gång. Till slut när jag gnällt nog mycke sa hon, gå och lägg dig. Ja det var bäst att man gör det. Får väl väck upp Husse snart. För jag måste ju ut en gång till i det kalla vädret. Vi har idag - 23,2 grader, kallt måste jag säga. Vi hörs i eftermiddag.

Av Bamse och Valle - 14 januari 2009 16:35

Ja då hade det blivit en sådär kall och blåsig dag igen. Idag är det -16 grader, men det känns som - 25 grader. Jag har fullt upp med att kissa och samtidigt hålla en framtass uppe. Det är svårt må ni tro, man tippar lätt omkull. Men det positiva, jag stannar inte ute så länge, och framför allt så går jag inte på egna upptåg. Men jag är ju inte riktigt frisk än "matte" så jag stannar hemma så du ser mig. Hon har ju en sån där visselpipa som hon använder för att locka hem mig. Hon kan inte busvissla som husse kan. Men jag är lydig, när jag hör den kommer jag som ett skott. Lill Husse är fortfarande så där sjuk, så att han inte orkar leka med ´mig. Och matte som sa att han skulle få vara hemma hela veckan, vilken kompis som bara ligger och sover. Ja det är bara att försöka göra något man tycker om själv då, leka med min apa till exempel. Den är som mitt lilla barn. Gud om den är borta när det är sovdag, då går jag runt och gnäller efter den. Han skall vara med i sängen. Nu vankas det mat. Hej Hej

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards