Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Bamse och Valle - 2 februari 2009 19:05

Ja tänk att jag också kunde bli blåst. Jag som trodde att när dom sa åka bil. Ja då skulle vi fara till stugan. Men inte alls, det vart en tur till affären och för att tanka bilen. Jag var inte speciellt road av att bara få sitta i bilen. Så när Matte kom ut från affären, då hade jag minsann satt mig på förarsätet. Ja kör inte hon dit jag vill så får väl jag göra det. Hon hade bara lite problem med att få mig tillbaka till skuffen. Jag tyckte minsann det var kul att få spankullera runt på parkeringen, men det tyckte inte hon. Ja så är det när man inte tar något koppel med sig. Nu har hon nog lärt sig, att skall jag med då tar man halsband och koppel med sig. Nu skall vi iallafall göra lite mat, för nu är man ju hungrig. Det var gott med lite mat. Jag och Matte var på en promenad. Sen fick jag sitta ute och titta en stund. Det är så spännande med alla fåglar som vi har i träden. Våran grannepojke var ute och lekte med en kompis. Jag tyckte det lät spännande så jag sprang ju givetvis dit. Men det skulle jag inte ha gjort. Han skrek åt mig att jag skulle gå hem "hundjävel", det ordet har jag aldrig hört förrut. Man kallar inte sina djur för sånt, inte då i våran familj iallafall. Vi hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 2 februari 2009 14:26

Ja i morse så ville man verkligen inte vakna. Jag lyfte inte ens på huvudet när Matte for till jobbet 0510. Undrar om det kan vara för att det vart 2 promenader igår. Jag är ju faktiskt hemskt morgontrött, men jag brukar vela gå ut vid 6 halv 7 tiden. Men inte på morron, nu vart det strax före 0900 som jag kände för att kliva upp. Det är ju så skönt att få lägga sig i mattes säng när hon åkt iväg till jobbet. Ja inte var jag så pigg när Matte kom hem heller. Jag tyckte vi skulle ta en mysstund. Och det ville hon nog också, fast inte som jag ville i "sängen". Nej man skulle sitta fint vid bordet så att det gick att klappa mig. Förstår inte min matte att jag vill ha det mjukt och skönt när det skall mysas. Inte sitta eller ligga på ett hårt golv. Nej vi får ta och ändra på vissa saker tror jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards