Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Bamse och Valle - 5 februari 2009 19:39

Nu har snöandet och blåste mattas av lite grann. Det är riktigt skönt nu att ta sig en promenad. Snön yr inte i hela ansiktet, som den gjorde i morse. Och så är det bara -10 grader kallt. Fast dom har ju som sagt var lovat ännu mera av detta oväder. Men det är roligt att det kommit mera snö, då kan man borra ner huvudet riktigt långt. Förut då var det så hårt att det gick inte alls att borra mer huvudet. Imorgon så har jag det bra då skall Matte vara hemma med mig, för hon är ledig. Då skall vi göra precis det jag vill. Promenera och ha det mysigt. Och så hoppas jag att det skall bli smarrig mat också. Jag har ju levt på ris dom här dagarna, så imorgon hoppas jag på nå bättre. Prova själva bara att äta ris, utan något till. Jag skulle inte tro att ni tyckte det var vidare gott. Det är ju fredag så då skall vi ju ha Fredags mys, och det inkluderar även mig. Tack och hej

Av Bamse och Valle - 5 februari 2009 09:23

Ja idag var det inte vidare kul att gå på sin promenad. Det är -12 grader . Här snöar det, och dessutom så blåser det hur mycket som helst. Så det känns som -25 grader.  Det ser ut som om snön inte kommer uppifrån, utan den kommer från sidan. Det trista med detta väder att vi skall visst ha det resten av veckan, och jag som vill åka till stugan. Jag tror att våran morgonpromenad endast varade i 15 minuter. Både jag och Matte tyckte det var väldigt skönt att få komma in i värmen. Jag gillar att vara ute, men det är inge kul när snön blåser mig rätt i ansiktet. Matte sa att jag såg ut som en snögubbe när vi kom in. Hoppas det lugnar ner sig till eftermiddagen. Då kan jag och Husse ta oss en längre promenad. Nu skall man ta sig en morgonslummer.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards