Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Bamse och Valle - 7 februari 2009 15:50

Ja nu har vi fått gå och hjälpa honom loss igen. Nu säger dom att han måste få denna vinter på sig för att träna och åter träna. Men det är skoj att man får följa med, nu vart det ju en lite längre promenad i det kalla vädret. Och så fick jag ju springa omkring i den nysnö som kommit. Ja du Lill Husse så är det när man tror att man är proffs på en gång. Fast hade jag varit människa, så hade det nog inte varit problem för mig. Jag är ju bara bäst på allt. Det säger ju Matte iallafall, att jag är den bästa. Men jag skulle tro att alla hundägare säger så om sina hundar. Nu skall jag få käk, det skall bli gott med något i magen.

Av Bamse och Valle - 7 februari 2009 12:08

Ja man kan ju inte säga att denna lördagen är som dom andra brukar vara. Vi har -22 grader kallt och så blåser det, så det känns som -30 grader. Så vi har bestämt oss för att inte fara till stugan. Där är det nog ännu kallare, speciellt om man skall ut på isen. Det känns ju lite konstigt, vi brukar ju alltid fara iväg när det blir helg. Men varken jag, Matte eller Husse har den minsta lust att överhuvudtaget gå ut genom dörren. Jag springer bara ut på åkern bakom oss när jag skall uträtta mina behov. Och sen så är det snabbt in igen. Ja jag hinner ju borra ner nosen en sväng i snön först. Vi får hoppas att det blir lite varmare imorgon. För då skall vi försöka ta oss en sväng, antingen till stugan eller i skogen här hemma.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards