Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Bamse och Valle - 8 februari 2009 18:25

Nu har vi varit ut en gång till, för att skotta. Det verkar inte finnas någon ände på detta snöande. Det är tur att snön är lätt, och det roligaste är att man kan hoppa och skutta så det bara yr. Jag borrar ner nosen så jag ser ut som en riktig snögubbe. Det är ju -14 grader nu, så snön tinar inte av så fort från mig. Dom får ta att det blir lite blött inne, när dom skall ha hjälp av mig för att skotta. Nu skall vi bara se till att jag får mig lite mat, man blir ju hungrig av sånt här.

Av Bamse och Valle - 8 februari 2009 15:40

Ja det vart ingen sväng till stugan. Det var alldelens för dåligt väder. Nu snöar det så mycket, så man ser knappt vart man går. Jag fick gå ut, och jag har ju mitt favorithörn på huset, där jag sitter på span. Ni skulle ha sett mig, jag såg ut som en snöklimp där jag satt. Men bra uppsikt det har jag, åt alla håll minsann. Matte tyckte att jag hade lite för långt hår, under och mellan trampdynorna. Så hon tog fram saxen, jag är ju så fruktansvärt kittlig runt en bakbenet, så jag har lite svårt för att hålla benet still. Men jag gillar ju att dom håller på med mig, så det gick bra. Nu slipper man ju halka omkring, när man kommer in. Det har varit som stora snöbollar här tidigare, och det blir väldigt blött när dom tinar. Och det gillar inte Matte, för jag brukar ju parkera mig i deras säng efter det att jag varit ute. Nu skall jag hjälpa Husse att göra pizza till dom små barnen. Och kanske kan vi baka lite för Lill Matte fyller ju 19 år imorgon.

Av Bamse och Valle - 8 februari 2009 09:27

Ja här snöar det oavbrutet, och så blåser det lite grann. Undrar om all snö skall komma nu. Vi har ju inte haft sånt här oväder på jättelänge. Men vi har inte riktigt lika kallt idag, endast -16 grader. Så det känns faktiskt lite varmare, hoppas bara vi kan ta en sväng ut till stugan idag. Det gick snabbt nu på morgonen med min och Mattes promenad. Så jag känner för att åka iväg för att ta en lite längre sväng. Jag skall bara se till att dom gör lite fika här i huset, för nu är man lite fika sugen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards