Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Bamse och Valle - 9 februari 2009 21:11

Ja nu har vi haft kalas för våran 19:on åring. Det vart tårta och fika, jag har faktiskt också fått smaka på banan och grädde smarrigt gott. Fast bananen tyckte jag smakade lite konstigt, den liksom fastnade i gommen. Hon tyckte inte det var vidare kul att fylla 19 år. Hon sa att hon kände sig gammal, men undrade samtidigt hur det skulle kännas när hon fyllde 30. Ja det verkar vara stora funderingar man har i den åldern. Det är tur att jag som är en hund inte behöver ha så konstiga funderingar. Nu ska jag bara ut och kissa och sen är det dags för sängen. Nu jobbar bara matte en dag till denna vecka, sen är hon hemma med mig.

Av Bamse och Valle - 9 februari 2009 15:30

Ja nu har det äntligen slutat att snöa. Jag vet inte hur många gånger vi var ut igår, och vi måste ut en sväng till idag. Det är för att ta bort det som kommit nu på morgon. Jag är ju så himla duktig på att hjälpa till, speciellt när jag springer framför snöbjörnen. Det gillar Husse och Matte allra mest. Jag brukar lägga mig precis där dom skall tippa av snön, så då får dom köra iväg den lite längre. Det är rätt åt dom, dom behöver lite mera motion. Idag har man varit hemma ensammen ända från kl 08 till 13, då Matte kom hem. Jag var nog lite trött, för jag hörde först inte när hon satte nyckeln i låset. Det brukar jag ju göra och springa som en pil mot dörren. Men idag hann hon in och till och med ta av sig jackan, innan jag märkte att någon var hemma. Då minsann vart det fart på mig, ni skulle ha sett vilka blötpussar hon fick. Och så kan jag ju inte låta bli att springa runt, runt och visa upp mina Apor när dom kommer hem. Det måste man ju så dom ser att även dom mår bra. Nu skall vi försöka göra det så trevligt som möjligt för Lill Matte på hennes 19 årsdag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards