Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Bamse och Valle - 12 februari 2009 19:58

Ja nu har han äntligen kommit hem. Och jag hoppas att det kommer att dröja ett tag innan han tar fram den där hemska väskan igen. Jag som sagt var blir jätte sur, och har inte det minsta lust att säga hej då när den kommer fram. Men nu skall den bort och då kan man vara glad igen. Vi var och hämtade Husse på kallax, och han fick ett väldigt glatt mottagande måste jag säga. Tänk om alla som kommer hem med flyget får det. Nu har vi lite varmare -13 grader. Med det verkar vara en hemsk skillnad mellan Boden och Luleå, för på Kallax var det endast -6 grader. Hade man vetat det kunde vi ju ha tagit en sväng till stugan idag. Men Matte har ju haft fullt upp med att tapetsera där jag klöst på väggarna. Oj så fint det blev, nya tapeter att riva på. Men då skulle dom nog inte bli så glada. Jag får nog hitta på nå annat att syssla med när dom är borta. Leka med mina gossedjur exempelvis, eller gnaga på mina ben. Nu är det bara en dag kvar tills vi får träffa Valle, det skall bli skoj och se om det fungerar mellan oss. Vi hörs imorgon

Av Bamse och Valle - 12 februari 2009 08:45

Ja nu har man definitivt inte lust att gå ut. Dom fick putta mig i baken, för att jag skulle gå ut imorse. Om det gick snabbt igår, vad tror ni det gjorde idag. Och dom som lovade igår att jag skulle få duscha. Jag brukar ju få springa ut och skaka av mig det värsta vattnet. Men nu säger matte att det blir inget av det. Jag kommer att frysa till en isklump säger hon. Ja då får man vara lite smutsig ett tag till, fast igentligen är jag inte så smutsig. För jag håller mig ju ren själv, med att rulla i snön och putsa mig. Det är tror jag för att dom vill att jag skall lukta gott, som det skall duschas. Vi hundar får ju inte duscha så ofta, för vi har ju fett på kroppen som måste vara kvar. Så det är nog bara bra att det inte blir dusch idag. Jag tror vi tar en sån där städ och tvättdag idag. Ingen längre utflykt, känner både jag och Matte. Vi skall ju få storfrämmande imorgon, så då måste vi se till att det inte finns saker framme som småkillar inte får låna. Fast vi plockar inte bort allt, man skall ju lära sig att det skall finnas saker framme som man inte får röra. Det har jag iallafall fått lära mig, fast jag brukar ibland smaka på sockar och skor, speciellt när jag är sur för att jag inte får följa med. Sen måste dom ta och tapetsera om lite grann, för jag har provat mina klor på tapeten. Och dom funkade bra, det vart fina revor minsann. Nu skall jag hjälpa matte att göra lite frukost, man kanske får smaka lite. Vi hörs

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards