Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Bamse och Valle - 14 februari 2009 18:34

Ja nu har vi fått vårat kvällsmål. Det är bara lite konstigt att det står 2 st ställningar med mat, vi har lite svårt för att hålla oss till en och samma. Idag så åt Valle kulor och jag drack vatten från samma ställning. Ja man skall ju kolla att han äter ordentligt. Och det gjorde han verkligen hela 5 dl kulor gick ner. Jag fick ju min special mat, men har mer och mer börjat äta kulor jag också. Det tycker Matte och Husse är väldigt bra. Du förde något gått med dig Valle. Nu kanske jag också börjar tycka om kulorna igen. Sen så borstade Lill Husse tänderna på mig, och han skulle göra detsamma på Valle, han verkar inte tycka om min goda tandkräm, det var konstigt den som är så god. Jag skulle ju till och med kunna använda människornas tandkräm för jag gillar ju att borsta tänderna.  Nu skall Lill Husse ta oss på en liten promenad, för det behöver vi. Man blir ju lite nödig av allt ätade och drickande. Vi hörs imorgon. PS Vi måste ringa till Raksu så vi kan träffas allihopa DS.

Av Bamse och Valle - 14 februari 2009 15:38

Nu har vi varit till stugan, jag har fått visa alla ställen man kan vara på. Vi har sprungit, busat och promenerat på isen. Oj så jobbigt det var, det var tur att jag hade Valle med mig. För jag tror att mina människor inte hade orkat med mitt tempo annars. Det är ju det bästa jag vet att få fara till "Hamnholmen" så jag blir ju så uppspelt. Det hade ju kommit väldigt mycke snö, så vi hade brottningsmatcher i snön så vi nästan försvann. Sen funkade det väldigt bra att samsas i kofferten. Men det är klart vi var ju så trötta när vi skulle åka hem, så det spelade nog ingen roll om det var en hund till där bak. Nu ligger Valle och sover som en stock i Lill Husses rum, och jag skall lägga mig vid köksbordet en stund. Hej svejs

Av Bamse och Valle - 14 februari 2009 08:15

Ja nu har första natten passerat. Det har gått väldigt bra, förrutom att jag fick ligga i ett annat rum. Det var nog för att dom inte trodde att jag skulle kunna låta bli honom. Ja det är nog inte så konstigt om jag inte hade kunnat det. Jag har ju aldrig haft en kompis här förrut som sovit över. Vi har hunnit vara ute på en liten promenad, nu är det endast - 20 grader. Det kändes lite konstigt att ha honom här när man vaknade. Jag som är van att få lägga mig en stund efter det att jag varit ute, jag är ju inte den piggaste på mornarna. Hade inte det minsta lust att vila, eller rättare sagt tid. Jag måste ju kolla allt Valle gjorde. Det skulle tvättas efter morgontoaletten, jag till och med tvättade hela huvudet på honom, han ser ut som om han är nypermanentad. Kolla så att han fick i sig sin mat, och att han drack. Hur skall detta sluta, ja vi kommer att vara jätte trötta varje kväll tror jag. Hoppas att det hinner bli lite varmare så att vi kan åka till stugan. Det skulle vara roligt att få visa Valle vart man kan springa och ha roligt. Nu skall vi se till att Matte och Husse får sig lite fika, det vore bra så vi kommer oss iväg någon gång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards