Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Bamse och Valle - 17 februari 2009 21:39

Ja nu har vi börjat att jaga "Apor" också. Ni skulle se vilken fart vi har genom huset. Jag springer före med apan i munnen, och Valle hänger på det snabbaste han kan. Och snabb det är han, hinner oftast ikapp mig. Och då blir det dragkamp, så jag tror att apan skall gå i två bitar. Jag kan ju inte låta bli att reta Valle, med att smyga mig framför hans mun och locka han lite. Sen bär det iväg med all fart. Det är bäst att människorna här i huset passar sig så vi inte springer omkull dom. Det skulle ju inte vara så bra, dom kan ju bryta armar och ben. Och vem skall då ta oss på promenad?  För dom små människorna här har ju inte tid med långa promenader.

Av Bamse och Valle - 17 februari 2009 20:25

Idag vart dom inte så värst glada på mig och Valle. Men det kan ju bero på att det är så fruktansvärt roligt att ha en kompis, speciellt när man springer i den djupa snön. Vi hade verkligen tappat hörseln båda två. Det slutade så tokigt att Husse fick ta på sig stövlarna och pulsa ut (då menar jag pulsa det gick snö över skaften på stövlarna) i den djupa snön. Detta bara för att vi inte hörde när han ropade på oss. Men det var ju så himla roligt att leka kaniner. För matte sa att vi såg verkligen ut som 2 kaniner. Dom sa när vi kom in "man ska lyssna", och inte smita , vi försökte ju men det gick lite dåligt. Jaja dom var inte så arga länge, för när vi kom in fick vi ju faktiskt mat. Och det var ju bra. Sen när matte skulle fara iväg på jobbet, då var vi så trötta att vi knappt orkade lyffta på huvudena. Vi låg även och sov när Lill Husse kom hem kl 15. Det var nog en jobbig snöpromenad tror jag. Idag har jag inte varit lika egenyttig om mina saker som tidigare, Valle har faktiskt fått låna av mig, så det går bättre och bättre. Vi hörs imorgon, nu skall ju matte vara hemma med oss onsdag och torsdag.  

Av Bamse och Valle - 17 februari 2009 08:15

Ja det var 2 lika trötta killar nu imorse som igår morse. Det har blivit lite kallare nu - 20 grader, så det vart snabbt ut och sen in igen. Valle fick sin mat, jag är inte speciellt hungrig av mig på morgonen så jag tog mig direkt en vilostund. Nu ligger vi bägge två här och slumrar lite grann. Igår fick man verkligen veta att man var en liten retsticka. Ja jag kan ju inte rå för att det bara är jag som haft mina saker. Det har ju aldrig varit någon hund och lekt med dom tidigare. Jag sprang framför Valle och visade upp ben, gossedjur mm, och så fort han skulle ta dom sprang jag iväg. Men han är snabb måste jag säga, det slutade oftast med dragkamp. Och stark det är jag, jag ger mig inte i första taget. Husse och Lillhusse fick säga till mig flera gånger att jag skulle sluta upp, men det är ju lite svårt att inte retas. Men jag var ganska snäll med honom, han fick faktiskt låna min Apa. Den hade bara en konstig doft efteråt, det var liksom inte min doft utan Valles. Men det berodde säkert på att han vill känna på den med sin mun. Nu var den lika blöt som när jag brukar ha den. Idag skall vi också vara ensammna mellan 13-15, men det skall gå bra. Matte skall ta oss på en promenad så vi är "trötta" säger hon, då kan vi inte göra några hyss. Utan vilar mest hela tiden. Skriver snart igen 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards