Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Bamse och Valle - 21 februari 2009 20:13

Ja det var en upplevelse att borsta tänderna på Valle. Det gillade han verkligen inte, det som är det bästa jag vet. Säger dom borsta tänderna springer jag till skåpet för att invänta min tandkräm. Han minsann ville inte alls det, men Matte sa att "du måste för du har ätit på bajs". Undrar varför han gör så, det har då aldrig jag gjort. Vi har nog satt upp någon slags rang här. Valle får göra vad han vill med mig då vi är inne, men då vi är ute då vill jag visa vem som är störst. Han kan springa på mig, bita mig i örat och sen springa iväg- Men vänta bara jag är snart ikapp och ger igen. Och när vi är inne kan han plocka en boll ur min mun och jag gör ingenting. Jag ger honom den frivilligt. Ja det är konstigt hur fort man vänjer sig med en kompis. Jag tror att Valle också vet nu att jag är större. Nu skall vi vila medans Matte och Husse tittar på TV. Sen är det sängdags, och förhoppningsvis en promenad imorgon med Husse, Matte jobbar ju. Vi hörs imorgon, hej svejs.

Av Bamse och Valle - 21 februari 2009 13:24

Det är ganska lagomt -5 grader, men det blåser så hemskt så vi beslutade att inte fara till stugan idag. Där ute på isen kan det blåsa ännu värre. Vi tog svängen ner mot älven och efter ån hem. Den promenaden tar drygt en timme. Vi var ganska trötta när vi kom hem, speciellt Valle. Han orkade inte ens äta upp all mat. Men det kanske inte är så konstigt, han är ju bara en liten hundvalp, och då blir man trött av sådana långa promenader. Det kan jag då säga att jag vart när jag var så liten. Man ska ta det lite lugnt också när man är liten, Valle har haft lite träningsvärk i sina ben tror jag. Detta efter förra helgens bravader i stugan, med mig och Raksu. Han såg jätte skojig ut när han legat ner, och skulle sen ställa sig upp. Det var som Bambi på hal is, benen hade lite svårt att hänga med. Vi återkommer när vi vilat en stund

Av Bamse och Valle - 21 februari 2009 07:47

Tänk här i huset blir det aldrig sovmorgon. Matte skulle upp och jobba. Valle han skall ut och kissa och sen skall han ha mat. Ja jag tog mig en motvillig sväng ut jag också. Men det vart fort in för att hoppa upp i den varma sängen. Jag brukar ju få en mysstund på lördagmornar, nu var det med husse jag skulle få gossa. Det är ganska skönt. Det som var lite konstigt, Valle ville nog  också ha en gossestund, han låg hela tiden nere vid sängkanten och pep. Men han skulle gå och äta upp sin mat sa Matte. Så för honom vart det ingen gossning. Efter det han ätit upp maten kanske vi bägge kan ta en vilostund. Och så ska vi se till att matte kommer iväg på jobbet. Hoppas det blir en sväng till stugan, nu har vi bara -5 grader.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards