Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Bamse och Valle - 22 februari 2009 17:11

Det vart en promenad iallafall. Den var lika uttröttande idag som igår. Fast det jobbigaste det var, att det snöade och blåste så mycket. Det blir så jobbigt att gå, när man har snö som yr i ansiktet hela tiden. Idag vart Husse inte så glad på oss. Han skulle plocka ur diskmaskinen och råkade tappa ett glas som gick sönder. Nyfikna som vi är skulle vi ju givetvis dit och titta på glasskärvorna. Han hade bara lite problem med att få oss därifrån. Han ville ju inte att vi skulle skära oss. Så det slutade med att han sa till på skarpen. Nu har Valle blivit bra i sin mage. Vi har då inte fått några ben heller idag. Nu måste den få vila som matte sa. Vila det har vi minsann gjort, Valle fick sova inne hos Lill Husse, och jag tog min sackosäck. För Valle och mig går det bättre och bättre. Nu kan vi leka jättebra tillsammans. Det är väldigt sällan som vi kivas med varandra. Fast jag måste ju få visa att det är jag som är större ibland. Speciellt när vi är ute, då brukar han springa iväg. Och jag vill ju hålla koll på honom.Jag är snabb på att springa ikapp, och försöka mota iväg honom åt rätt men oftast fel håll.  Det brukar sluta med att mina människor får komma ut på åkern för att hämta hem oss. Nu skall vi få mat, det tror jag minsann att vi behöver.

Av Bamse och Valle - 22 februari 2009 07:55

Ja imorse då vart det inget roligt uppvaknande. Valle hade nog lite dåligt i magen, så han hann inte ut. Det råkade hända en olycka i hallen, precis bredvid där jag låg inge kul. Det är tur att jag vet att man skall gå ut om man är nödig. Jag sprang det fortaste jag kunde till mattes säng, för att hon skulle vakna. Hon måste ju kliva ur sängen för att ta upp från golvet, det luktade inge gott där vi skulle ligga. Jag tror att vi åt för många ben igår kväll. Men det är ju så här, om jag har ett ben då ska han ha det. Och jag är ju så snäll att jag ger honom det, fast han har ett eget. Ja Matte sa att idag blir det inga ben. Och Valle han skall få lite mindre mat from idag. Nu ger vi honom 5 dl 2 ggr per dag. Det verkar räcka. Nu så ska Matte snart fara iväg på jobbet, och vi skall försöka få oss en slummer. Sen så skall Husse ta oss på en promenad idag igen. Få se om vi blir lika trötta som igår.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards