Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Bamse och Valle - 24 februari 2009 14:42

Ja tänk efter allt snö så vart det fint väder iallafall. Det är riktigt skönt att få vara ute, det är bara lite mycket snö. Men det blir nog snart bättre när dom här snöbusarna börjar köra upp spår igen. Lill Husse skall iväg redan ikväll med sina kompisar, så då finns det snart överallt på åkern spår att springa på. Hoppas dom kör riktigt mycket så att denna snö packas ihop lite grann. Matte har varit på en promednad med oss, och så har vi fått vara ute en liten stund för att busa. Men hon sa att det blir ingen lång stund, så att Valle får ännu mera träningsverk. Nu har han ju vilat hela förmiddagen så jag tror att det känns bättre för honom. Han verkar ju springa lite bättre nu än i morse. Det värsta bara säger matte när vi har varit ute i denna snö, är att det blir så fruktansvärt blött här inne. Hon får torka golven, ja jag vet inte hur många gånger. På mig fastnar det inte så mycket, men på Valle sitter det som snöbollar i hela hans päls. Och det skall ju tina av oss, förstår hon inte det. Vi hörs snart igen

Av Bamse och Valle - 24 februari 2009 08:06

Idag så skall vi ha en liten vilodag jag och Valle. Vi får inte gå ut och busa tillsammans något idag. Valle har fått sådan träningsverk, efter alla matcher vi hade i den djupa snön igår. Han är lite vimmelkantig när han precis ställt sig upp. Men efter ett tag då går det riktigt bra. Jag har nog inte förstått att han är så liten. Men han vill ju springa efter mig hela tiden, och jag tar mig ju fram bättre som är större. Ja det skall nog gå bra att vara ute själv. Det är bara Valle som sitter och tittar ut genom balkongdörren efter mig hela tiden. Fast det gör jag också när han är ute. Man måste ju hålla koll på honom. Igår när jag och Husse var ute och skottade, sa Matte att han sprang fram och tillbaka, och pep som ett litet barn. Det var bara att släppa ut honom till oss. Vi skulle nog inte gjort det, då kanske han inte haft så ont i sina ben idag. Nu skall Matte fara på jobbet, hon kommer hem kl 1100, så det är bäst vi vilar en stund.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards