Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Bamse och Valle - 28 februari 2009 15:48

Det vart ingen sväng till stugan, utan vi tog en promenad hemma istället. Vi får fara till stugan imorgon tror jag.Valle har lite ont i sina ben än, så vi tar det lite lugnt med honom. Han vart ändå ganska trött av denna promenad. Vi träffade på ganska många hundar, men vi brydde oss inte så mycket om dom. Tittade bara lite på dom, och så gick vi vidare. Men framför allt så träffade vi väldigt många snöbusar. Det är bra, dom kör upp spår så att man kan promenera på isen och i skogen. Man kan tro att vi inte ger honom nog med mat, för i hans bajs så var det mer kulor från sackosäcken än matrester. Han trodde nog när den gick sönder igår, att det var godis. För han verkar ha lapat i sig ganska mycket. Det såg ganska roligt ut, med små runda frigolitkulor i. När vi kom hem var det 2 stycken mycket trötta killar, som bara var tvungen att ta oss en slummer. Efter det att vi vilat, ja då skulle det börjas med middagen. Ni må tro vad nyfikna vi är då det vankas god mat, det luktar ju så mycket bättre än våren. Jag vet att man inte får tigga vid middagsbordet, men Valle han tyckte nog om doften så dom fick säga åt honom att gå och lägga sig. Ja det är väl bäst att vi gör som dom säger. Om vi ändå hade fått vara människor vi också. Då skulle man minsann få äta god mat varje dag. Nu skall vi ta oss en titt på TV, sen tror jag att det blir sängdags. Vi ska till stugan imorgon och skotta lite grann. Nu är det inte länge kvar tills vi kan sova över där, det skall bli skoj må ni tro. Då kan man springa ut i skogen så fort man vaknat. Vi hörs imorgon

Av Bamse och Valle - 28 februari 2009 08:34

Ja det vart en lika tidig morgon som det brukar, när det är helg för oss. Hon har ju inte tid att ligga i sängen. Nej vi måste ju också upp, och ut för att morgonrastas. Fast det bär emot, jag gillar ju inte denna morgonuppstigning. Om jag fick skulle jag sova till klockan 10. Men kliver Valle upp, ja då måste ju jag också. Det är konstigt, matte säger varje fredagkväll. Imorgon skall jag sova ut (hon kliver ju upp ivanliga fall 0445). Men vem tror ni är uppe före 7. Jo hon. Jag kan inte förstå varför hon inte kan sova. Men det beror väl på att hon är van att kliva upp tidigt. Ja det slutade som det alltid gör, jag går ut en sväng. Sen snabbt in för att ta över hennes säng. Om hon visste vad skönt det är att få lägga sig ner igen. Och speciellt när husse ligger kvar,då kan man ju få en gossningsstund. Valle han brukar stå nere vid sängkanten och bara titta på mig, sen går han till sin bädd. Jag är ju lite snål om dom här morgonmysen, så jag låter han inte komma upp i sängen. Han har nog provat, men jag körde ner honom på en gång. Så nu tycker han inte att det är lönt att försöka ens.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards