Alla inlägg under februari 2009

Av Bamse och Valle - 21 februari 2009 13:24

Det är ganska lagomt -5 grader, men det blåser så hemskt så vi beslutade att inte fara till stugan idag. Där ute på isen kan det blåsa ännu värre. Vi tog svängen ner mot älven och efter ån hem. Den promenaden tar drygt en timme. Vi var ganska trötta när vi kom hem, speciellt Valle. Han orkade inte ens äta upp all mat. Men det kanske inte är så konstigt, han är ju bara en liten hundvalp, och då blir man trött av sådana långa promenader. Det kan jag då säga att jag vart när jag var så liten. Man ska ta det lite lugnt också när man är liten, Valle har haft lite träningsvärk i sina ben tror jag. Detta efter förra helgens bravader i stugan, med mig och Raksu. Han såg jätte skojig ut när han legat ner, och skulle sen ställa sig upp. Det var som Bambi på hal is, benen hade lite svårt att hänga med. Vi återkommer när vi vilat en stund

Av Bamse och Valle - 21 februari 2009 07:47

Tänk här i huset blir det aldrig sovmorgon. Matte skulle upp och jobba. Valle han skall ut och kissa och sen skall han ha mat. Ja jag tog mig en motvillig sväng ut jag också. Men det vart fort in för att hoppa upp i den varma sängen. Jag brukar ju få en mysstund på lördagmornar, nu var det med husse jag skulle få gossa. Det är ganska skönt. Det som var lite konstigt, Valle ville nog  också ha en gossestund, han låg hela tiden nere vid sängkanten och pep. Men han skulle gå och äta upp sin mat sa Matte. Så för honom vart det ingen gossning. Efter det han ätit upp maten kanske vi bägge kan ta en vilostund. Och så ska vi se till att matte kommer iväg på jobbet. Hoppas det blir en sväng till stugan, nu har vi bara -5 grader.

Av Bamse och Valle - 20 februari 2009 18:24

Ja vi gjorde ju hyss iallafall. Här tapetserade dom om förra veckan. Och vi vart så sura när vi vart ensamna, så var tvungen att visa detta på något sätt. Ja det var inge vidare bra gjort. Jag kan säga att det var inga glada miner på någon av mina människor när dom kom hem. Jag märkte det mest på matte att hon vart minst glad, hon bara blängde på oss. Det är nog inte så konstigt, för det var ju hon som tapeterat om. Annars så är det som det brukar, lite dragkamp om gossedjur och ben. Det jag inte kan förstå det är, att har Valle ett ben så skall jag ha det fast jag har ett eget. Och Valle skall ha mitt, men dom kanske smakar annorlunda efter det att någon av oss tuggat på det. Det blir då kletiga ben iallafall. Det är inga saker som Matte och Husse tar i sin hand. Utan vi får allt plocka upp dom själv, Matte brukar säga "slemproppar" om dom. Nu skall vi ta oss en lugn fredagkväll. Imorgon skall Lill och Stor Husse fara med oss till stugan. Matte jobbar hela helgen.

Av Bamse och Valle - 20 februari 2009 08:16

Ja det måste jag då säga, att nå fel på magen det har vi då inte. Vi har hunnit ut 2 gånger under en halvtimme för att göra våra behov. Undrar hur det kan finnas så mycket i Valle som är så liten. Men det är klart han är duktig på att äta, så det skall väl ut allt. Att han äter så mycket på morgonen förstår jag inte, jag har inte det minsta matlust förrän vid 11 tiden. Men vi rör ju på oss hela dagarna, så han blir nog hungrig. Nu så skall vi ta oss en morgonslummer. Matte börjar jobba klockan 11 idag, så vi kommer att vara ensammen en stund. Ja det ska nog gå bra, vi är ganska sams nu. Och har vi bara något att sysselsätta oss med, så går det ännu bättre. Jag har sett till att Valle har mina "småapor", dom lekar jag ju inte med. Så nu har han egna apor, jag har ju varit lite egennyttig om dom stora. Men det kanske inte är så konstigt, jag har ju haft den sen jag var liten.  Så då kan man vara lite egennyttig om den. Vi hörs sen ikväll

Av Bamse och Valle - 19 februari 2009 18:57

Ja ikväll så fick Valle duscha. Dom tyckte att jag hade rengjort hans huvud alldelens för mycket. Han var liksom stenhård i pälsen, ja jag skulle ju bara hjälpa att ta bort lite smuts. Det konstiga är att när dom säger duscha, då tror jag ju det är mig dom menar. Men inte då, jag fick stå utanför och titta på. Jag fick inte ens duscha mig på huvudet. Det brukar jag ju få göra när matte och husse skall duscha, titta in och smaka på lite vatten. Dom brukar före dom duschar sitta inne i en bur med en glasdörr. Där inne skulle man inte vilja vara, för det verkar vara jätte varmt. Det känner jag minsann, för jag ligger oftast direkt utanför dörren. Man måste ju hålla koll så att dom inte försvinner någon annan väg ut. Annars är vi ganska trötta efter dagens promenad. Det har varit mat och sovtime resten avdagen. Ja lite bus har vi hunnit med också. Nej nu hörs vi imorgon hejdå.

Av Bamse och Valle - 19 februari 2009 14:20

Tänkt det var så pass varmt att vi kunde ta oss en promenad. Jag har ju inte hunnit visa Valle, hur bra det är för hundar här bakom oss. Ni skulle ha sett vilken fart det vart på honom när vi kom ut på åkern. Det såg ut som  om man släppt ut "kor på grönbete", han riktigt studsade fram på skoterspåret. Jag vill ju alltid invänta Matte eller Husse när vi är på promenad. Men han bara sprang iväg, jag tror det fortaste han kunde. Han fick invänta oss efter ett tag. Sen så vart det bus i snön, det var så mycket bus att Valle vart nog trött. Han hamnade på efterkälken när vi skulle gå hem. Och då fick vi vänta på honom.  

Av Bamse och Valle - 19 februari 2009 08:01

Ja äntligen är det lite varmare. Nu kan vi nog ta oss en lite längre promenad. Oj så skoj att min lillbror Lion också läser våran blogg. Ja jag tror att han har det bra, och att jag försöker sköta om honom det bästa jag kan. Men som sagt var det är ju så nytt för mig, så dom måste säga åt mig att inte vara så på honom. Det som är lite jobbigt tycker jag det är min  morgontrötthet. Men inte kan jag ligga kvar när Valle kliver upp. Jag måste ju kolla så att han äter upp all mat. Sen kan vi efter rastning gå och lägga oss en stund, det är ganska mysigt tycker jag. Nu har vi hittat en krabba, som vi skall dra i två bitar. Den har jag inte brytt mig så mycket om tidigare. Men nu så är den väldigt intressant. Det verkar som om att, det jag har ska Valle ha. Och det Valle har ska jag ha. Vi hörs snart igen

Av Bamse och Valle - 18 februari 2009 19:50

Ja det har varit en lugn och stilla kväll. Vi har nog varit lite trötta, både jag och Valle. Våra upptåg under dagen har tagit ut sin rätt. Det har bara varit lite fajt över ett ben, men något mer har vi inte orkat. Och det slutade med att vi låg i soffan bägge två. Det känns ganska bra, vi kanske kommer att samsas till slut. Men det är ju fortfarande lite ovant för mig. Valle har ju haft en kompis hos sin matte och husse, så han är van att få busa om saker tror jag. Men matte och husse säger att det här var bra för mig. Jag måste vänja mig med andra hundar, det tror jag också. Imorgon får vi hoppas att det är lite varmare. Nu har vi -23,6, men dom har lovat ner mot -30 inatt. Det skulle vara kul om vi kunde komma oss iväg på en liten längre promenad. Jag vill ju så gärna visa Valle mina stråk här hemma. Hörs imorgon

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards