Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Bamse och Valle - 4 mars 2009 18:54

Nu har Valle också upptäckt att det är skoj när någon kommer hem. Han gör som mig, viftar på svansen och försöker göra sig till. Det som är det mest komiska, han låter som en säl också. Sen så har han börja lära sig lite otyg, men det är väl jag som visat hur man gör. Han har börjat hoppa mot dom som kommer in. Det måste vi lära av honom. Det är bäst att göra det när man är liten. Men jag har lite svårt för det, jag blir ju så fruktansvärt glad på dom. Jag skall ju tvätta deras ansikten, och jag når ju inte upp utan att hoppa. För oftast tar dom ju så lång tid på sig att få av ytterkläderna. Ja man får väl börja lyssna ordentligt på dom. När dom säger "sitt ner, jag har snart fått av mig jackan", då kan du hälsa. Idag har ju som sagt var Lill Husse varit med oss, det har gått ganska skapligt. Han har inte sovit allt för mycket. Men det sa ju Matte att han inte skulle göra, utan sköta om mig och Valle. Det var nog tur att han lyssnade på henne. För det är inge skoj att vara ensamna hemma. Nu skall vi få mat, det skall bli gott. Hörs imorgon

Av Bamse och Valle - 4 mars 2009 09:04

Vi tog en liten promenad. Och sen så var det bara till att börja skura. Vi har ju smutsat ner lite grann, jag och Valle. Jag gillar ju verkligen att hjälpa till. Jag ligger som en ryamatta precis där dom skall skura. Och nu råkar vi ju ha 2 stycken, som skall följa med skurtrasan hela tiden. Så jag förstår om Matte bli lite irriterad på oss. Men hon får ta och stå ut med oss, vi är ju så nyfikna. Ni skulle ha sett när hon skulle bädda sängen, jag gillar ju att kliva upp i den på mornarna efter min morgonpromenad. Jag vägrade att kliva ner, så det slutade med att hon fick dra ner mig från den. Varför skall inte jag få ligga där det är så mjukt och skönt, kan man undra. Ja det var bara till att lägga sig i sin säng, men den är ju inte lika skön. Så vi gick och la oss i våra sackosäckar istället. From nästa vecka så börjar Matte att jobba lite mindre, då kommer hon att vara hemma mer med oss. Det skall bli skönt att ha någon som kan gossa med oss hemma, flera dagar i sträck. Nä nu skall vi försöka få upp Lill Husse, så att han hinner vakna innan Matte skall på jobbet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards