Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Bamse och Valle - 5 mars 2009 21:30

Ja det vart inte riktigt som vi hade tänkt oss idag. Nu fick jag också ont i magen. För många ben för mig också. Det värsta är att dom har inte gett mig mat på hela dagen. Dom hade tänkt att jag skulle svälta ihjäl. Men dom säger att man skall svälta magen, när man har ont i den. Mycket konstigt, det skulle jag vilja se mina människor göra. Dom har väl också haft ont i magen, men nog tror jag dom fått mat ändå. Valle han har det då bra, och jag verkar ha fått till den ikväll. Nu säger Matte och Husse att det verkligen är slut med ben och grisöron. Och det som är så gott. Och ben det skall ju vara bra för tänderna. Ja tänderna dom borstar vi ju, så dom blir ju rena ändå. Valle han protesterar lite grann, men efter en stund då går det bra. Imorgon så är Matte ledig med oss. Oj så skönt, sen har vi ju lördag och söndag med Husse och Matte också. Hoppas bara det blir en stugfärd. Sen till veckan så jobbar hon bara måndag och tisdag, sen har vi helg. Det skall bli skönt säger hon, fast jag tror att jag och Valle tycker det är mycket bättre. Nu har vi ju en som ser efter oss hela tiden hemma. Nu så skall vi ta en sista promenad, sen är det sängen.

Av Bamse och Valle - 5 mars 2009 09:09

Ja det har varit en jobbig natt för Matte. Valle vankade av och an. Hade väldigt svårt för att sova. Hon var upp flera gånger med honom. För hon visste inte om han hade ont i benet, eller vad det var. Till slut så gick hon iallafall och la sig. Ja det skulle hon inte ha gjort. Han for direkt in i vardagsrummet och uträttade sina behov. Ja det var bara för henne att ta fram skurhinken igen. Hon sa att nu är det slut med ben. Han hade nog lyckats få tag i ett av de ben, som jag hade ätit på igår. Slemmiga och fina. Men Lill Husse hade väl inte varit nog uppmärksam, på om han skulle få tag i dom eller inte. Ja det är bara nu se till att vi inte får tag i några, han måste ju bli bra i magen. Men jag undrar om det kan ha med hans medicin att göra också. Vi måste läsa om de finns några biverkningar. Nu skall vi se till att dom får sig lite morgonfika, sen skall vi ta oss en slummer. För Valle ser alldelens slut ut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards