Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Bamse och Valle - 8 mars 2009 21:15

Vi tog en långpromenad. Men den var lite konstig. Nu måste Valle snart bli frisk. Fast han har faktiskt blivit mycke bättre, mot hur han var igår. Att gå på promenad när man är själv, är inge vidare kul. Nu har man ju vant sig med att få busa när man är ute. Och framför allt, att man får ha sina språngmatcher. För det gillar vi ju både jag och Valle, att jaga varandra. Busa och borra ner nosen i snön, och göra nya spår. Ja han är ju som ett snöre efter mig, hela tiden vi har varit ute. Ja allt detta har man fått göra själv nu. Han kommer att ha många platser att upptäcka, när han inte behöver gå i koppel nå mer. Men som Matte och Husse säger, nu måste han få vila allt det han kan. Ja jag får väl vänta, för vi vill ju inte att han skall ha så här ont i benet . Det får ju inte sluta med att han aldrig får busa med mig igen. För det skulle jag inte tycka om. Nu när vi kommer så väldigt bra överrens. Vi till och med sover tillsammans, utan att bita varandra i öronen eller benen. Nu har Matte kommit hem från jobbet, så vi skall passa på att gossa med henne.

Av Bamse och Valle - 8 mars 2009 10:16

Idag ser det ut att vara lite bättre med Valles ben. Han haltar inte lika mycket som igår, och framförallt så verkar han inte ha lika ont. Vi skall fara en sväng till stugan, men Valle skall få vara hemma med Lill Husse. Det är nog bara bra att han vilar sitt ben. Det trodde gammelmatte också var bra, vila och åter vila. Nu måste han snart bli frisk, det är inge roligt att han inte kan leka med mig när vi är ute. Han får ju vara i koppel hela tiden. Och det gillar han inte nå vidare. Han hoppar och skall försöka springa efter mig hela tiden. Men det går ju som sagt var inte. Sen så säger Lill Husse att han minsann kan yla. Det gjorde han imorse när jag och Matte var på promenad. Han funderade nog vart vi tagit vägen, han är som mig vill inte vara ensammen. Nej man skall ju ha sällskap hela tiden. Det är det bästa som finns. Nej nu skall vi klä på oss, så vi kommer iväg någongång. Matte börjar ju jobba kl 3, så vi måste fara snart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards