Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Bamse och Valle - 18 mars 2009 18:31

Oj så skönt det var att ta sig en dusch. Jag älskar att duscha så för mig var det inga problem. Idag gick det riktigt bra för Valle,  men förra gången vi skulle duscha honom var han mer utanför än innan för duschen. Det är tur att Lill Husse är så duktig på att hjälpa till vid "tvagningen av oss". Nu luktar man ju också så väldigt gott. Och det bästa all bajs är borta ur våra pälsar. Men som sagt var det finns en baksida av detta. Inget sovande i Husses och Mattes säng, förrän man blivit torr. Och det tar ju som sagt var nästan ett dygn. Ja det blir till att sova i sin egen säng då. Valle har lite ondare i sitt ben idag. Jag tror att han jagade min fotboll för mycket igår. Man jag lyckades ju ta in den i huset, och Valle var svår att hålla sig ifrån den. Han ville väl också spela fotboll, och så kände han nog att det inte gjorde ont när han sprang. På fredag skall vi ju röntga om honom, då måste vi fråga varför han har ont än. Han har ju ätit medicin mot ondheten. Nu skall vi kolla så att Matte inte gör något vi inte kan vara med på. Hon har pratat om att stryka och där får vi inte vara. Det bästa vore om hon kunde vila med oss.

Av Bamse och Valle - 18 mars 2009 12:29

Igår skulle ju denna hemska väska fram åter igen. Jag hatar den verkligen, blir jag inte sur och går och lägger mig. Går jag fram till den och puffar i den. Jag förstår inte varför man inte kan vara hemma hela tiden. Det får ju jag och Valle vara, inte får vi fara ut och flyga. Ja det är tur att det bara är 2 dagar Husse skall vara borta. Det är tur det, fast vi har ju Lill Husse, Lill Matte och Matte så klart hemma, det är ju bra det. Dom säger att vi hundar inte har något begrepp över hur länge dom är borta, men dom skulle bara veta. Vi saknar dom minsann hela tiden. Fast det är klart vi blir ju lika glada på dom, fast dom bara varit till affären för att handla. Det vart ingen duschning igår, vi skall ta den idag istället. Matte behövde lite hjälp, så nu får Lill Husse hjälpa till. Det har inte blivit något att sova i sängen iallafall. Det var total förbjudet sa hon. Och inte blir det väl ikväll heller, då är vi väl för blöta. Ja vi tar igen det imorgon istället. Nu har Lill Husse kommit hem från skolan, då skall han få ta hand om oss en stund.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards