Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Bamse och Valle - 21 mars 2009 19:09

Idag  har jag och Husse varit på en sån där lång promenad. Den tog drygt en och en halvtimme att promenera. Jag träffade en sån där "skokrämshund", Husse säger att dom heter så för vi vet inte vad rasen heter. Han var lite skällig och arg på mig. Han kom springande allt vad han kunde efter isen, men när han såg hur stor jag var så saktade han ner. Han ville nog bita mig, men jag satte bara tassen på honom så la han sig ner. Man blir trött av såna promenader, men när Matte kom hem då vart man pigg. Vi håller verkligen på att ta ner henne, både jag och Valle. Men vi blir ju så fruktansvärt glada. Nu verkar Valle snart vara som förrut. Han uppför sig numera som en studsboll. Det märks att han inte har så där ont i sitt ben. Han har ju tidigare bara velat ligga ner, men nu far han omkring som det värsta yrvädret. Oj så skoj det är, nu kan han leka med mig lite grann. Idag har jag faktiskt ätit endast kulor, jag kanske kan börja äta sådana igen. Det var faktiskt gott, för jag ville ha mer. Nu skall jag och Valle ta oss en slummer. Man blir trött av att äta äta och busa.

Av Bamse och Valle - 21 mars 2009 07:20

Nej nu får det vara slut på detta packande. Nu kom den där hemska väskan fram igen. Och dom som lovade att det skulle dröja tills nästa gång. Nu var det en ännu större sak, och så packade dom ner mera kläder. Undrar vad som är på gång egentligen? Dom pratar om något som heter "semester", dom skall åka till ett land som heter Thailand. Inte får jag och Valle ta semester. Nej vi skall vara glada och snälla hela tiden. Och så skall vi vara hemma, fast vi får ju fara till stugan ibland. Och det är ju det skojigaste vi vet. Hur blir det nu med stugresor förresten, det tror jag inte att dom tänkt på? För varken Lill Husse eller Lill Matte har ju körkort. Ja vänta bara tills dom kommer hem, då minsann skall jag och Valle bestämma vad som skall göras, och vart vi skall åka. Fast det har Matte sagt att vi skall få göra. Om det är bra väder skall vi fara och sova över i stugan. Hoppas bara att hon har rätt. Nu skall vi ta och gossa en stund med Husse. Matte skall ju fara iväg på sitt jobb. Vi skriver mer sen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards