Alla inlägg den 12 april 2009

Av Bamse och Valle - 12 april 2009 18:13

Det vart så pass bra väder att vi for en sväng till stugan. Vi var tvungna att fara, både Valle och jag hade alldelens för mycket spring i våra ben. Vi märkte att det räckte inte med dom dagliga långpromenaderna, nej nu ville vi ha mycket mark att springa på. Husse han tog Lill Husses skoter och körde den ner, och Matte, jag, Valle och Lill Husse åkte i bilen. Vi hann före Husse, för det var så mycket dimma där han skulle köra så det var till att köra försiktigt. Om ni visste så glad jag vart då vi började närma oss stugan. Jag vet exakt vart vi är när vi passerat kallax. Då skall man inte ligga ner i kofferten, utan då skall man stå och kolla så dom inte far någon annan stans. Sen när vi kom fram och dom öppnade kofferten, vart det fullt ös, på både mig och Valle. Oj så skoj det var att springa ner på isen och sen upp igen. Nu måste det bara bli bättre väder så vi kan sova över. Lill Husse hade fullt upp med att köra sin snöbuse, han måste ju träna. Och det fick han verkligen, göra spår på isen, köra inne i skogen bland alla träd, han tyckte också det var skoj. Vi skall åka dit imorgon också. Då skall vi grilla korv och äta mackor med varm choklad. Nu skall vi få kvällsmat, och sen tror jag att det är dags för sängen snart. Man blir ju så trött av dessa utflykter.

Av Bamse och Valle - 12 april 2009 06:38

Det vart en tidig morgon igen. Klockan 6 så var sömnen slut. Det verkar vara svårt att försöka sova längre. Men det är klart i Thailand hade ju klockan varit 1100 nu. Då hade man ju hunnit ligga 3 timmar på solstolen. Jag kan inte riktigt förstå varför det skulle vara så skönt. Men Matte säger att det var det, och speciellt med det mulna vädret vi har haft denna påsk. Igår efter middagen var vi så trötta att jag la mig på golvet, och Valle bänkade sig i soffan. Vi hörde att Matte och Husse pratade om den där hemska filmen. Husse skulle skriva ett brev till Uppdrag Granskning, så att dom talade om för folket, att vi minsann inte är av den där hemska sorten. Sen skulle dom också skriva till Svenska Leonberger Klubben, så dom också gjorde så att folk inte blandade ihop oss. Det är bra det, det vore ju hemskt om människorna inte kunde lita på oss, vi som är världens snällaste hundar. Det tycker iallafall våra människor att vi är. Hoppas att solen visar sig idag, så att det blir en tur till stugan. Vi har hört av Lill Matte att dom som är i fjällen, har haft strålande solsken och +10 grader. Det är orättvist tycker vi. Nu skall vi få oss lite frukost, hörs sen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards