Alla inlägg den 17 april 2009

Av Bamse och Valle - 17 april 2009 19:32

Idag så har ju Lill Husse varit hemma med mig. Ja det blev som ni förstår en lugn dag. Han tycker att man skall ligga i sängen och gossa hela tiden. Han skulle själv prova på att ha sån här päls, och så sen ligga i sängen med den. Det blir ju så hemskt varmt. Jag kan inte ligga still lika länge som han, utan jag måste få gå ner och svalka av mig. Nu är det inge kul att gå på snön nå mer. Man sjunker ju ner, så magen ligger på snön. Och det tokiga är när man skall uträtta sina behov, och snurrat runt för att hitta rätt plats och ställning. Ja då sjunker bakbenen ner så man sitter i snön. Inge kul alls, det slutar oftast med att jag hamnar i duschen för att jag råkat sätta mig i bajset. Men jag kan ju inte rå för det. Det är tur att det nu inte dröjer så länge så är all snö borta, för nu tinar det fort säger Husse. Då kan man springa runt över allt. Imorgon kommer nog Valle hem, oj så skoj det skall bli. Jag saknar honom verkligen, min alldelens egna kompis. Jag har varit och snosat på hans halsband. Det var lite konstigt att det var hemma och han var borta. Nu får man bara försöka att vara snäll med honom. Men jag är ju en stor och duktig kille så det skall nog gå bra. Nu så skall vi titta lite på Tv, sen blir det nog sängdags. Matte skall ju upp och jobba imorgon.

Av Bamse och Valle - 17 april 2009 10:24

Imorse då vart det ytterligare en tidig morgon. Jag höll på att göra ner mig klockan 0600. Så det var till att springa det fortaste man kunde ut. När jag väl kom ut så satt det en pippi, som jag så gärna vill leka med efter min morgontoalett. Men det konstiga var, den ville inte leka med mig. Den hoppade fram och rätt som det var flög den upp och satte sig på hustaket. Ja dit kommer man ju inte. Idag söker jag Valle ännu mer, det är mycket konstigt att han inte är här. Vi som brukar hoppa upp i Matte och Husses säng på mornarna. Eller så brukar vi leka med våra saker. Helst så skall vi ju ha samma sak, så då blir det ju lite dragkamp. Nu får man själv lägga sig där, och leka med sina saker ensam. Imorse tog jag faktiskt med mig Lill Husse till sängen. Matte skulle ju städa, och då får man inte vara med. Konstigt, jag tycker ju att det är roligt att jaga denna skurtrasa. Men hon sa bara gå nån annansstans, du är i vägen. Ja det var bara till att förpassa sig till sovrummet. Hon måste ju hinna städa innan hon börjar jobb klockan 11, så det är bäst att man gör som dom säger. Fast det var med motvilliga och sura steg jag gick. Nu skall jag få lite mat, och sen så skall jag och Lill Husse gossa en stund.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards