Alla inlägg den 21 april 2009

Av Bamse och Valle - 21 april 2009 18:47

En lugn städdag, det vart som jag sa vi fick inte vara med. Men vi hann faktiskt springa omkring på det nyskurade golvet. Det var kanske inte så snällt gjort, för jag hade precis varit ute. Och hos oss så har det börjat tina fram jord. Det vart väldigt fina avtryck av mina tassar. Nä nu får denna snö tina bort, så att det blir mindre blött och grisigt ute. Det kanske den gör i veckan, för vi skall ju ha varmt ända till och med söndag. Matte och Husse säger att nu kommer all snö att fara. Och det tycker jag och Valle vore väldigt bra. För har den farit bort till valborgs då skall vi faktiskt sova över i stugan. Det är bara att hålla tummarna att snön far bort. Man får ta och åka till stugan, för vi vet ju inte om Valle är rädd för smällare. Och det finns det gott om på våran gata vid sådana tillfällen. Det börjar smällas flera dar före, och flera dar efter. Inge kul alls, men jag visade att jag inte var rädd för smällare på nyårsafton det var ju bra. Nu har Valle och jag fått något slags spel säger Matte, vi studsar och far som tok genom huset. Undrar om vi har för mycket spring i våra ben. Det är tur att vi skall iväg i helgen till stugan så man får springa av sig lite grann. Vi hörs

Av Bamse och Valle - 21 april 2009 09:06

Ja då har ytterligare en dag kommit. Vi var nästan lika trötta som igår morse. Jag tycker att denna natt har varit lite jobbig, det har varit varmt. Inge skönt att ligga i sin säng, utan det har varit att vanka av och an för att hitta lämplig sovplats där det var svalt och skönt. Men när Matte klev upp klockan 6, var man ju bara tvungen att kolla vad hon skulle göra. Då var det lika bra att gå ut på morgontoalett. Sen vart det inte mycket av att sova något mer. Hon skall ju städa idag, då skall vi hjälpa till tror jag. Fast jag vet hur det slutar, vi får gå och lägga oss någon annanstans. Jag kan inte förstå varför hon är så egennyttig med skurtrasan. Det skulle väl vara bra om hon fick lite hjälp. Men hon säger bara "var inte i hinken det är skurmedel där". Ja vi får väl hitta på något roligt under tiden då, jag och Valle. Vi kan ju ha dragkamp om gossedjuren eller bråka om ett ben. För det är vi väldigt duktiga på. Har Valle ett ben skall jag minsann ha det, och har jag ett ben skall Valle ha det, fast vi har varsitt. Mycket konstigt säger våra människor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards