Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Bamse och Valle - 7 maj 2009 20:30

Det blev som jag trodde lite godare mat att äta. Idag var det ris med lite kött. Det smakade mycket bättre än bara ris. Valle han får sina kulor utblandad med fil, men han gillar ju det skarp så det går bra. Och så diskar han ju min skål efter det att jag ätit. Idag har vi hjälp Matte med att rensa färdigt i rabatterna. Om ni bara visste så duktiga vi har varit. Speciellt om det var något som var grönt. Ja då drog vi upp det, vi tyckte det var bra men inte Matte. Ja varför skull hon ta ut oss att hjälpa till om det inte skulle bli rent i rabatten. Det blir för henne tror jag att plantera lite nya blommor på vissa ställen. Vi har fått hälsa på den nya grannens flicka, hon sa på en gång att en sån här hund vill jag ha. Men hennes mamma tyckte att vi var lite för stora, då sa hon att dom är dom snällaste. Visst har hon rätt, vi skulle inte kunna göra någon nå illa. Fast om man hoppar upp mot folk så tror dom nog att vi kunde det. Det har dom sagt mina människor att vi inte skall göra, och vi håller på att lära av oss det. Nu så skall vi ta oss en kvällspromenad och sen så är det sängen som gäller. Vi hörs imorgon, då kommer ju Husse också hem.

Av Bamse och Valle - 7 maj 2009 07:16

Idag så känns det mycket bättre. Det vart en tidig morgon 0600, men både jag och Valle var så kissnödiga. Så det var bara att kliva upp och snabbt ut. Efter en dag med svält, så tror jag att maten kommer att smaka superbra. Jag tror till och med att bara kulor kommer att smaka gott. Jag har hunnit vara en sväng fram till "kultunnan" och puffa på den. Och då är man hungrig, för kulor är ju inte min bästa måltid. Idag så regnar det iallafall inte. Det är bra, för då kan vi ta en promenad. Nu har man lite för mycket spring i sina ben märker vi. Imorse så har vi hunnit jaga och bråka om både "krabban" och "apan". Matte fick säga åt oss att Lill Husse och Lill Matte sover, ni får ta det lugnt. Lugnt ja det tog vi ju hela dagen igår. Nu är det en ny dag, och friska är vi. Imorgon skall vi ha kalas, så Matte måste baka litegrann idag. Undrar om vi får smaka, men det har hon ju lovat så det så. Nu skall vi se till att barnen i huset kommer sig upp, dom skall ju iväg till skolan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards