Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Bamse och Valle - 9 maj 2009 13:53

Fast det var lite dåligt väder, bestämde vi oss för att fara ut till stugan. Vi var ju tvungen att kolla om isen hade farit. Det hade den inte riktigt gjort, i viken in mot stugan där låg den kvar. Först när vi kom dit, så var vi på en promenad och struttade omkring i skogen. Men sen så hittade jag en kvist, som både jag och Valle ville ha. Det vart en jakt runt runt och sen ner mot vattnet. Det slutade som Matte befarade att det skulle göra, ute på isen. Hon sprang allt det hon kunde efter oss, och ropade men vi hörde absolut ingenting. Nu fick hon bli arg på oss igen, det är inte roligt att dom blir det. Hon tog tag i mitt halsband, och sa till mig "du måste lyssna". Vi kommer att ge henne en hjärtattack tror jag. Så rädd blev hon igen. Efter detta upptåg var det bara att gå och sätta sig i bilen. Dom sa att det är lika bra att fara hem. Hoppas att det till nästa helg inte finns någon is kvar. Annars slutar det väl med att vi inte far dit ut, förrän dom har kollat så all is är borta. Nu är man lite hungrig, Husse håller på att göra mat till oss. Och sen tror jag att vi tar en eftermiddagsslummer.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards