Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Bamse och Valle - 13 maj 2009 12:27

Tidig morgon 20 minuter över 5. Men jag var så kissnödig trodde jag, så det var att få gå ut. Och då kom jag på att jag fortfarande var trött, så jag la mig på gräsmattan istället. Ni skall veta att min Matte hon vart inge glad, väcka upp henne och sen gå raka spåret ut och lägga sig inte snällt. Ja hon tyckte att hon kunde kliva upp för denna morgon iallafall. Vi skulle ju hinna med att göra oss färdiga, vi skall till stugan. Nu har vi satt ut vattnet, och så har man fått ta sig årets första fotbad bland dom sista isflaken. Oj så kallt och skönt. Vi hade bara lite problem, när Husse och Matte rodde ut för att sätta fast pinnen som håller slangen. Ville jag ju helst följa med ut, men nu är det ett tag sen man simmat. Så jag tordes inte riktigt. Men simtagen kommer nog fort skulle jag tro. Valle han var nog lite konfunderad, där det varit is förrut är det nu vatten. Konstigt tyckte han nog, sen så stod han på iskanten och bara druttad igenom. Ja nu har han också fått känna av vattnet. Det är bra att vi fått vatten till stugan, nu kan vi verkligen börja sova över där.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards