Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Bamse och Valle - 11 juni 2009 22:15

Det har varit en jobbig dag, med städning, bakning och framförallt att hinna med att få smaka på det som gjorts. Men inte fick man smaka av den dära goda smörgåstårtan inte. Nej den skulle dom ha kvar tills imorgon, varför skall man göra sådana saker som luktar så fruktansvärt gott om man inte skall få smaka. Nej det vart glass istället, men det gick lika bra. Det slutade med att vi fick slicka ur burken, både Valle och jag hade vaniljglass på hela nosen. Och så säger dom till råga på allt, "ni luktar vaniljglass hela ni". Inte så konstigt skulle jag vilja säga. Men gott det var det. Idag har dom gjort en konstig skylt med ett stort kort på, jag var väldigt nyfiken på detta barn. Undrar vem det kan vara, det slutade med att Matte fick säga åt mig flera gånger att inte slicka på kortet. Men hon kunde ju faktiskt smaka gott, jag var ju tvungen att provsmaka. Vi fick inte hjälpa till med tillverkningen av det långa plakatet, det märkte vi. Det var till att gå och lägga sig. Jag förstår nästan det, för jag la mig ner på lakanet. Jag trodde nog att det var enn säng. Matte hade stora problem med att kunna skriva när jag låg mitt på. Nu så skall vi ta och lägga oss, vi hörs väl imorgon God natt.

Av Bamse och Valle - 11 juni 2009 08:51

Imorse så vräkte regnet ner igen. Det blir snabbt ut och fort in igen. Imorse var jag så hungrig så jag höll själv på att öppna burken där kulorna är. Men det konstigaste är, jag äter ur Valles skål dom smakar bättre. Och han äter ur min skål fast det är samma kulor. Om ni visste vad jag har börjat tycka om kulor igen, värsta kulkillen. Idag skall vi hjälpa Matte att måla lite plakat, dom skall sättas upp imorgon inför Lill Mattes student. Undrar om vi är duktiga, vi kan ju faktiskt göra lite "tassavtryck" det skulle ju vara väldigt snyggt. Sen så skall det bakas lite grann, hoppas att det nu räcker till oss. Lill Husse han har skolavslutning ikväll, det skall bli skönt att ha någon hemma hela dagarna. Bara han nu inte tycker att det är skönare att sova. För han har sagt att snart är det lov så man får sova ut. Men det skall vi se till att det inte blir av, för vi vill ju ha sällskap har han inte förstått det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards