Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Bamse och Valle - 15 juni 2009 18:55

Idag har det varit en sån dära städdag, och så skulle gräset klippas. Vi fick vara med ute jag och Valle, men det ska jag säga er var inte vidare kul. Så fort det börjades att klippas, kom dessa eländiga små saker och kröp in i våra pälsar. Dom bet oss i nosen, och överallt. Det slutade med att Matte var tvungen att skicka in oss. Man vill ju inte se ut som en pickkavel i ansiktet. Det finns även knott hos oss, och dom är faktiskt ännu värre, dom kryper in i pälsen och stannar där. Efter det att vi varit inne en stund, kan man gå till ett fönster och titta. Där sitter dom små rackarna fulla med blod. Säkert hur många som helst, jag tror Matte och Lill Husse här en dag dammsög upp jag vet inte hur många. Och dom hann knappt stoppa bort dammsugaren så satt där nya. Så duktiga är dom på att gömma sig i våra pälsar. Imorgon är Matte också ledig med oss, då skall vi försöka att klippa gräsmattan klart. Och så ska vi måla lite lister, fast jag och Valle får ju givetvis inte vara med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards