Alla inlägg under juni 2009

Av Bamse och Valle - 20 juni 2009 18:46

Det tog inte lång stund innan Valle kunde simma. Nu agerar han som min personliga livräddare.

Av Bamse och Valle - 20 juni 2009 11:58

Vi for ut till stugan igår kväll. Det var tur det för hemma då var huset fullt av kompisar, och dom spelade alldelens för högt för våra öron. Imorse hade vi faktiskt lite sovmorgon. Jag tror inte Matte har sovit så länge någon gång tidigare, ända till klockan 0900. Men då fick hon eld i baken, det var till att kliva upp på en gång. Det skulle rensas i rabatterna. Vi har hittat något som smakar bättre än våra kulor, det är gula saker och växer i gräsmattan dom heter visst maskrosor. Det var inte populärt att vi åt av dessa, men våra människor ska vara glada för på det här viset förvinner ju de från gräsmattan. Nu ska vi iallafall få kulor säger Matte, sen tror jag att vattnet lockar för andra gången idag, man blir ju så varm i pälsen när det är så här varmt. Ha det så bra alla

Av Bamse och Valle - 19 juni 2009 15:16

En liten midsommarhälsning till er alla som brukar läsa våran blogg. Hoppas solen lyser hos er andra som hos oss. Nu verkar sommaren verkligen ha kommit till oss här uppe i norr, och det är skönt må ni tro.

Av Bamse och Valle - 19 juni 2009 12:21

Idag är det midsommarafton, vad det då är för något. Jag och Valle tycker att det är som vilken dag som helst, man har hunnit med att bada och busa i skogen. Så inte vet jag om det är någon annorlunda dag. Vi skall åka hem en stund idag. För Matte och Husse skall iväg på en liten fest ikväll. Men efter det skall vi åka tillbaka till stugan har dom lovat. Imorgon skall det bli ännu bättre väder än det är idag. Vi ska visst ha +20 grader och strålande sol. Då kan man bada hur många gånger som helst, och så kan man efter det ligga och torka på gräsmattan. Hoppas bara inte att den där sura gråhunden kommer och hälsar på. Hon vill tror jag så gärna leka med oss, men när vi kommer i närheten av henne då morrar och skäller hon. Det tycker vi är lite konstigt, vi morrar och skäller inte. Jo när det kommer någon efter vägen, då blir Valle som den värsta vakthunden, han fnyser och skäller som den värsta fullvuxna hunden. Ni skulle höra hur mörkt det låter hans skall. Jag brukar titta på honom, och så fnyser jag också. Vi hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 18 juni 2009 18:47

Nu har vi äntligen kommit till stugan. Det tog lite längre tid idag att åka ut tyckte vi, vi hann till och med bli lite ovänner i bilen. Men dom skulle förbi en del ställen innan vi kom oss ut. Det vart ett race ner till vattnet på en gång, sen så har vi hunnit busa i skogen. Och ner för att bada ytterligare en gång. Om ni visste så skönt det var, nu har vi ju inte badat på flera veckor. Jag tror att jag skall lära Valle att simma i helgen, han har försökt lite grann. Men han ser ut att vara lite feg. Men det kommer Valle, det gjorde det för mig. Helt plötsligt så simmade jag bara. Det bästa av allt är, vi har äntligen vackert väder. Så då kan man vara ute hela dagarna, för det måste vi efter badet. Man blir ju så hemskt sandig av allt bus. Vi skriver mer imorgon

Av Bamse och Valle - 18 juni 2009 14:49

Vi fick tyvärr inte smaka av deras goda mat.. Nej det var till att äta dessa kulor, och inte luktar dom lika gott som " kött och potatis ". Ja fast det är bättre än ingen mat alls. Imorse så klev vi väl upp vid 5 tiden, då var det dags för utgång. Sen har vi legat istort sett hela förmoddagen utanför Lill Husses dörr, och han ville inte vakna. Imorgon skall det vara bäst väder i hela Sverige har dom lovat, då skall vi åka iväg till stugan och bada Skönt.

Av Bamse och Valle - 17 juni 2009 15:53

Imorse då var det bara att kliva upp, för samtliga som bor här. Det skulle ju komma en mäklare hit, och då kan man ju inte ligga och sova. Det var med tunga steg som dom små klev upp. Dom är ju vana att ligga och sova fram till eftermiddagarna. Men jag vet att efter det att han farit, ja då kröp man ner i sin säng igen. Konstigt jag och Valle sover inte så länge, men vi tar oss alltid en slummer då och då. Nu jobbar Husse och Matte bara en dag till, sen skall det faras till stugan. Det skall bli skoj, nu har vi ju inte varit där på flera veckor, endast ut en liten sväng. Nu känner vi verkligen för att bada. Hoppas bara det inte regnar, då är det inge roligt att vara ute. För då kommer dom där hemska krypen fram, dom som sticks. Efter gårdagen kan jag säga att vi ser verkligen ut som knölpåkar på våra näsor. Dom verkar gilla mig, Valle och Matte. För hon kan dom verkligen bita. Hon får stora knölar efter myggbetten. Nu skall vi snart få middag, det luktar verkligen gott det människorna skall äta. Undrar om vi också kommer att få smaka. HEJDÅ

Av Bamse och Valle - 16 juni 2009 22:16

Idag har vi funderat hur det gick för våra syskon på utställningen. Det har då inte hörts något, jag tror att Daisy vart bästa tjej. Hon är ju min favoritsyster. Det är för att jag tycker att vi är så lika varandra. Vi får hoppas att det gick bra. Och sen såg jag att brorsan skall bli pappa, blir man "farbror" då eller. Undrar om jag och Valle kommer att få nå barn, inte som det ser ut nu iallafall, vi är ju små fortfarande. Idag så har det städats och fejats, vi skall ha mäklaren här imorgon. Dom skall kolla hur mycket dom får betalt för huset, säger dom. Bara det inte blir att flytta till en lägenhet. Men jag vet vart dom ska flytta tror jag, till stugan. Och det vore det bästa som skulle hända, då får man bada varja dag. Nu skall vi sova HÖRS




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards