Alla inlägg under juni 2009

Av Bamse och Valle - 7 juni 2009 14:17

Vi for en sväng till stugan, vi hade en konstig buss som vi åkte i. Det skulle köras ut en ny säng. Det var med motvilliga steg vi klev upp i den. Men det gick till slut. Vi hade då mycket mera plats jag och Valle, det måste man säga. Man kunde riktigt sträcka ut sig, det brukar vi inte kunna göra i volvon. Utan där får man ligga så nära varann som möjligt, eller att vi sitter upp. När vi kommit fram vart det raka spåret ner till vattnet. Vi glömde ta med oss schampoot, men jag tror att all lera for bort iallafall. Idag upptäckte vi även 3 stycken sjöfåglar. Men varken jag eller Valle verkar nå vidare intresserade av dom. För Matte ropade på oss, och vi gick på en gång till henne. Vi kanske inte har nå jakt i oss, det är bra säger våra människor. För det brukar i stugan vara gott om fåglar som ligger och guppar i vattnet. Nu har vi kommit hem, fått oss mat. Så nu är man helt slut, det märks att vi varit där ute och busat. Jag tror att vi skall försöka oss på en eftermiddagsslummer.

Av Bamse och Valle - 6 juni 2009 18:32

Ja man måste faktiskt hålla med om att hon var fin i sin nya frisyr, och vackra klänning. Det var bara synd att vädret inte var det bästa. Det både haglade och regnade. Tur att hennes kavaljer hade med sig ett paraply. Jag och Valle fick stanna hemma med Lill Husse, och det var nog tur det. Inte hade det varit roligt om man hade fått stå där ute i haglet. Vi har hunnit ut en sväng med Lill Husse, det vart till att spela lite fotboll. Så nu är man alldelens slut. Imorgon skall vi fara till stugan, Husse säger att det skall bli lite tvättning av oss, med schampoo. Undrar om han tycker att vi luktar konstig, men det kan nog bero på våran utflykt i leran igår. Då var man brun både här och där, det konstiga var att det vart alldelens hårt efter ett tag. Vi hörs.

Av Bamse och Valle - 6 juni 2009 13:34

Idag har det varit en sån här typisk innedag. Det har regnat och blåst om vartann, och så är det bara 9 grader varmt. Inge vidare väder för att vara ute. Men vi skall efter vi varit in till stan och sett Rebecka, faktiskt fara en sväng till stugan. Det skall bli skoj, kanske man hinner ta sig ett dopp. Ni skulle se vad vacker hon var. Fast konstig tyckte jag, den var lång klänningen. Jag provade faktiskt att stoppa in huvudet, under den det gillade hon inte. Vi skriver mer sen

Av Bamse och Valle - 5 juni 2009 18:10

Idag vart det en ganska tidig morgon, redan halv 7 så var det dags för utgång. Både jag och Valle ville ut, sen vart det lite bus och in för man känner att denna tid på morgonen så är man fortfarande ganska trött. Vi har efter en stunds vila på morgonen fått hjälpa Matte med att städa. Och så har hon i sin tur hjälpt Lill Matte med en konstig klänning. Det var en lång en som man trampade på. Och det vart dom inte så glada på att vi gjorde. Men dom får allt skylla sig själv, man ska se till att vi är i ett annat rum om dom plockar fram saker som inte vi skall vara i närheten av. Sen har vi fått en god middag, och framför allt en god efterrätt. Glass och jordgubbar, smarrigt värre. Jag måste säga att glassen var god, men jordgubben den spottade jag ut. Valle han är som en dammsugare, han slickar min skål ren. Och jordgubbar det tyckte han verkligen om. Nu skall vi ta oss en vila. Skriver mer imorgon, och så skall jag och Valle få vara med på Lill Mattes kort, kommer på bloggen imorgon.

Av Bamse och Valle - 4 juni 2009 18:04

Idag har det blåst så där hemskt igen. Man känner när man kommer ut, att det är nästan så att man tappar andan. Och öronen dom ligger slickade efter huvudet. Dom hänger minsann inte ner, utan står oftast rakt ut. Men ute det vill vi ju vara, för inne är det för varmt för såna killar som oss. Sen har ju Matte sin lång ledighet nu, och då skall man ju vara med hela tiden. Idag har vi försökt att hjälpa till med att rensa i rabatterna, och det var inte det lättaste för henne. Allt ogräs hon drog upp och satte skottkärran, det tog vi och stoppade i våran mun. Hon var tvungen att säga åt oss, jag vet inte hur många gånger. Sen så har hon märkt att Valle inte gillar gräsklipparen. Han både vill och inte vill vara i närheten av den. Jag tror att han tycker den låter allt för illa, det är därför han skall in när den startas. Idag har vi även hunnit smita, det märks att vi är friska nu. Lill Husse han fick säga åt oss på skarpen, att vi ska vara hemma inte hos grannen. Men vi blir ju så uppspelta då vi är ute, och inte kan vi hålla reda på vart våran tomtgräns går. Vi tror ju att man får springa överallt, det får vi ju nästan göra i stugan. Fast inte hos grannen förstås. Nu så tror jag att vi skall ta det lite lugnt, vi hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 3 juni 2009 18:22

Efter en dags vila, utan mat så känns det nu riktigt bra. Man har ju fått den dära maten som inte är så vidare god, "kokt blött ris". Men jag tror att det var det enda som jag behövde för att magen skulle bli bra. Valle han har fått sina kulor, och dom har minsann varit väldigt intressanta. Men snåla som dom är, inte fick man smaka. Nej det var bara till att äta detta hemska ris. Matte hon sa att jag hade ätit alldelens för mycket gräs, för mitt bajs var fullt med grässtrån. Ja jag kanske tyckte att jag kunde vara en ko eller häst ett tag. Dom äter ju gräs, så varför skulle inte jag kunna det. Vi har i veckan fått veta att Valle skall få stanna hos oss för alltid. Om ni visste så kul det var att höra. Vi har ju som blivit världens bästa kompisar, och jag tror nog att vi skulle sakna varandra om vi inte var tillsammans. Jag tror att mina människor också tycker att det är skoj. Jag har ju blivit en helt annan hund sen Valle kom hit. Lugn och väldigt lydig, och så kan jag helt plötsligt lyssna. Det har det varit lite svårt med ibland förut. Nu skall vi hjälpa Matte att se till att tvätten kommer in i maskinen, det brukar vi vara väldigt duktiga med. Hej svejs

Av Bamse och Valle - 3 juni 2009 10:01

Inatt så har man inte sovit så bra. Jag vet inte om jag har ätit något olämpligt, eller om det var av bedövningsmedlet min mage inte riktigt gillade. Jag tror att dom fått släppa ut mig minst 5 gånger. Sen vart det ju lite tokigt för Valle också, han trodde nog flera gånger att det var morgon. För han ville också ut, fast han inte var nödig. Nu skall vi försöka vila, det kan vi behöva. Och jag tror att våran Matte och Husse också skulle behöva det. Vi skriver mer sen

Av Bamse och Valle - 2 juni 2009 15:36

Nu börjar man känna sig som den riktiga Bamse. Efter en god natts sömn, så är man mycket piggare idag. Igår då kändes det som om man inte hade sovit på flera dagar. Jag orkade knappt att gå ut. Valle han tyckte att det var jätte konstigt. Han försökte med alla medel att få mig till att busa men utan resultat. Det var för honom att själv jaga bollar och bära pinnar. Men idag så har det minsann blivit lite av varje då vi varit ute. Busning med boll, och så har vi hunnit jaga varandra i svansen. Sen så har matlusten kommit tillbaka, jag har redan klockan 9 ätit ett mål. Och det är ovanligt av oss att äta på morgonen. Men man var ju så himla hungrig, så det var bara till att ställa fram en portion. Nu skall vi ta oss en eftermiddagsslummer. Valle han är trött, så då skall jag också passa på att vila lite grann. Vi hörs sen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards