Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Bamse och Valle - 10 juli 2009 19:25

Idag har vi varit hemma med Lill Husse, det har väl inte blivit så mycket gjort. Annat än vila, och lite bus på gräsmattan. När Husse kom hem vart det mat, kött, potatis, ris och makaroner. Jag tror att han tömde en hel del halvtomma kartonger från skafferiet. Men gott var det, det var nog för att det är Fredag vi fick lite bättre mat. Och bättre mat det fick vi, dom orkade ju inte äta upp sin middag, plankstek. Så jag och Valle fick ta resterna, och dom var man inte sen med att äta upp. Imorgon är Husse hemma med oss, Matte jobbar ju hela dagen. Då hoppas jag att vi kanske kan ta en sväng till stugan. Vi skall ju from i morgon få så där varmt igen. Och om det blir det, måste vi fara och bada. Regnar det gör det inte mycket, jo på natten. Men det gör ju inte så mycket, för då sover vi ju. Fast Matte hon skulle vilja att det regnade lite mer, det är så himla torrt överallt säger hon. Fast hon ska ju vara glad att vi inte har så mycket regn. Tänk om hon bott i Dalarna, dom var ju helt översvämmade av mygg. Det skulle hon nog inte klara, hon som hatar mygg. Nu skall vi gå ut en stund. Bara vi kan hålla oss från alla barnen som är hos grannen.

Av Bamse och Valle - 10 juli 2009 14:46

Imorse efter det vi varit ute, sprang vi fort in för att stjäla sängen. Det var inte så populärt, 2 stycken stora saker som tog upp hela hennes säng. Men det är bara att skylla sig själv, är man inte nog snabb så hinner man inte. Det är bara titta på Ästher, hon verkar också vara snabb att ta sängen. Jag måste ju berätta nå roligt, Valle han har blivit min Lillebror på riktigt. Nu skall han stanna hos mig för alltid. Det har hans gamla Matte och Husse, tillsammans med min Matte och Husse bestämt. Och det var det bästa som hänt tror jag. Vem skulle man annars leka med hela dagarna. Vi skriver mer ikväll

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards