Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Bamse och Valle - 27 juli 2009 17:31

I lördags så kom Farfar ut och sa att båten hade slitit sig. Vi trodde att linan hade gått av, för att det blåste så mycket. Men det var inte blåsten, utan det var Valle. Han är som en magnet till snöret som håller fast båten där bak. Husse och Matte har fått säga till honom 100 gånger. Men om han är i vattnet ensammen, ja då har han kunnat bita hur mycket som helst. Husse märkte att det var bitmärken på snöret, när han skulle byta det idag. Han skulle kanske ha satt en kätting istället, då vill nog inte Valle bita på den. Jag har utövat bryggvakt idag. Valle älskar ju att simma, jag verkar inte vara lika mycket för det. Bara jag får gå omkring i vattnet, blir jag ganska nöjd. Det som var lite svårt med att vara bryggvakt, Husse gick ju i vattnet nedanför. Och jag ville ju så gärna dit, men jag ville heller inte lämna min plats. Man ser ganska bra vad alla gör om man står därute. Men det vart lite spring fram och tillbaka, Matte satt bara lite ivägen när man hade bråttom ner. Ja hon får skylla sig själv om det vart blött när man kom tillbaka. Nu skall vi kolla så Husse får upp plåten på taket ordentligt. Och så skall vi få varsitt ben.

Av Bamse och Valle - 27 juli 2009 09:21

Imorse var vi tvungen att kliva upp klockan 7. Vi skulle ju ringa och väcka upp Fredrik, han börjar ju jobba idag. Jag tror att han nog var lite trött, fast han har varit duktig nu i några veckor, på att kliva upp på morgonen.  Sen vart det full fart ute, jakt i skogen ner till vattnet och sen upp igen. Valle han var på riktigt bushumör, fast jag gillar inte att han biter mig i benen. Ja det slutade med att jag spelade lite död, för att hoppas att han skulle sluta bitas. Han vart nog ganska förvånad när jag bara låg alldelens still. Nu skall vi morgon fika, skriver mer sen ikväll. PS Ursäkta kvaliten på bilderna, det var visst någon som tagit på linsen i karmeran. Den var alldelens full med fläckar. DS

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards