Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Bamse och Valle - 30 juli 2009 19:01

Ja jag måste då säga att det var tur att vi for iväg. Det hade varit olidligt att vara hemma. Här ute var det +25 grader när vi kom, det innebär att hemma var det säkert +28 grader. Vi brukar ha 2-3 grader varmare in mot landet. Det har varit så varmt så till och med Matte hotade med att bada. Och vet ni vad hon sa, när man är på solsemester exempelvis i Thailand inte klagar man på värmen då. Då vill man att solen skall lysa hela tiden. Men idag tyckte till och med hon att det var lite för varmt. Vi fick lite godare mat till middag, Souvas, potatis och makaroner. Det sa bara smack så var maten uppäten. Sen så har vi ju badat, och så har vi badat väldigt mycke idag. Vi har ju fått en ny "dammy" med snöre som dom kan kasta ut till oss. Den var så kul att vi lyckades med att dra sönder den. Dom måste nog ta och köpa en ny. Nu ska vi gå ut och sätta oss i solen den lilla stund den finns kvar, för snart försvinner den bakom alla tallar. Hej skriver mer imorgon

Av Bamse och Valle - 30 juli 2009 09:37

Vi har redan varit vakna i 3 timmar, det har ju varit så varmt att sova. Och det kommer inte att bli nå svalare, vi har redan +22 grader. Och dom har lovat att det skall bli mellan +25-+30 grader idag. Vilken tur att vi skall fara till stugan. Man står inte ut med denna värme om man inte får bada. Matte skall bara skjutsa Lill Matte, till vårdcentralen. Hon skall ta bort sina stygn i munnen idag. Men sen då skall det bli raka spåret ut, och jag lovar att det kommer att bli bada av. Jag tror att den som först är i vattnet är Valle, han är ju som en fisk. Han tillbringar 75% av sin vakna tid nere vid stranden, jag tror han bara kommer upp när han skall äta. Jag själv gillar också vatten, men jag vill hålla koll på Husse och Matte också. Så jag är lite mera med dom, men dom säger att det gör ingenting. Jag ligger så snällt och lydigt bredvid dom. Nu skall vi ta oss en liten förmiddagsslummer, så man är pigg för alla upptåg. Vi skriver mer ikväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards