Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2009 19:17

Det var varmt att vara hemma + 28 grader. Inget kul alls, det är jobbigt att försöka hitta skugga. Vi har även hunnit med lite dumheter, vi smet över till grannen. Det var inga roliga miner när dom upptäckte vart vi var. Grannens lilla flicka är lite rädd för oss, så vi brukar inte få gå dit. Men nu var det ju så att dom höll på att spruta vatten på varandra, och vattenslangen den gillar vi ju. Så vi trodde att vi också skulle få duscha. När vi kom ut till stugan igen, ja då vart det bad på en gång. Jag tror att vi hunnit med att bada 4 gånger, från klockan halv 5 tills nu. Sen vart det middag, och glass till efterrätt. Jag känner igen glassburken, för jag var före Husse inne i huset när han hämtat den i frysen. Vi ville ju ha mer, så när dom skulle äta, satt vi med våra nosar på bordet. Om ändå våra tungor hade nått fram till deras skålar. Det såg ju så väldigt gott ut med mer. Nu skall vi ut igen, hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2009 09:54

Idag har vi tagit det ganska lugnt, jag tror att gårdagen känns i våra kroppar. Men det ska det väl göra efter allt bus vi hade. Idag så skall vi åka hem och hämta lite verktyg, som vi glömde igår. Och så måste vi nog klippa gräsmattan, den såg väldigt lång ut igår. Jag tror inte att Lill Matte orkar kliva upp och klippa den. Hon var nog ute hela natten på Lule Kalaset. Sen skall vi tillbaka till Hamnholmen, för att tillbringa våran sista semester vecka här. Det skall ju vara så där varmt nästa vecka, så då kan man bara inte vara hemma. Sen blir det på helgerna vi får åka ut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards