Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Bamse och Valle - 4 augusti 2009 18:55

Det vart en riktigt slappardag, vi har mest legat i skuggan. Varit ner och badat emellanåt, sen vilat igen. Nu får det snart bli vinter och snö, våra kroppar klarar inte riktigt av denna värme. Och till råga på allt Matte har blivit jätte förkyld, så inte fick man henne med sig i badet heller. Det är mest Valle som arbetat idag. Det har han gjort sen tidiga morgon, för han lyckades putta upp ytterdörren någon gång i morse. För när Matte vaknade kvart i 7, då var han redan i badet, så vi har ingen aning om när han har kommit sig ut. Vi brukar ju säga till när det är dags, men dörren for väl upp så då vart det fritt fram att springa ut. Men vet ni min Matte och Husse säger att det är jag som tryckt ner dörrhandtaget. Jag är ju så duktig på att öppna dörrar så det kan jag ju. Hemma om dom glömmer sprärra igen balkongdörren, stoppar jag bara nosen under och trycker upp handtaget. Bra va!!!! För oss men inte för våra männikor kanske. När Valle har vilat har han mest, legat upp och ner, eller rullat runt. Nu skall vi följa Husse ner för att hugga lite ved till bastun. Sen tror jag att vi skall inta ryggläget igen. Ha det så bra alla som läser våran blogg

Av Bamse och Valle - 4 augusti 2009 08:25

Idag sägs det att det skall bli en slapppardag. Vad det nu är för något. Jag tycker inte att vi gjort något annat dom senaste veckorna, än slappat. Man har ju fått göra lite det man vill, bada, springa i skogen och busa. Ja det kanske betyder att Matte inte skall göra någonting alls. Ja det vore bra, då kommer vi att få all uppmärksamhet. Annars skall det ju rensas i blomlandet, klippas gräsmattan. Och då har dom ju inte tid med oss riktigt. Vi skriver mer sen om våran "slappardag".

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards