Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Bamse och Valle - 8 augusti 2009 20:41

OJ OJ OJ Så fruktansvärt varmt det vart. Detta kan vi bara inte acceptera, att man som fyrfoting skall stå ut med denna värme. Man orkar ingenting, inte äta, inte busa och knappt att man orkar ta sig ner till badet. Vi har legat som två utslagna killar nästan hela dagen, det var jobbigt att jaga katter. Matte har suttit på altanen och löst "Sudoko", och Husse har orkat måla framsidan på stugan. Lill Husse har mest flämtat. Och härifrån har Husses syster farit till Turkiet för att få värme, det hade varit billigare att stanna hemma. Vi har ju nästan lika varmt. Nu har iallafall hunnit med ett bad med Lill Husse. Och vet ni vad det var ett lurbad, för att kunna tvåla in oss. Vi gick på niten först med att simma ut efter våran badleksak. Men sen när vi kom iland, tog han fram schampoo flaskan. Och då kan vi lova att det vart lite svårare att få ut oss efter denna leksak. Inte ville vi ha nå mer schampoo på oss. Han spang själv in och satte sig i bastun, efter detta. Just snyggt gjort, lura oss och sen stänga in sig. Nu tror jag att det inte är långt kvar till sängen. Man blir trött av denna värme både människor och djur. OCh sen så kommer ju "farmor och farfar" ut imorgon bitti, på våran sista semesterdag. HEJSVEJS

Av Bamse och Valle - 8 augusti 2009 09:30

Imorse vart det en tidig morgon igen, halv 7. Men det kan ju bero på att vi drack så mycket vatten igår, för att det var så varmt. Varmt ja det hade vi redan då + 20 grader. Det vart en lite mindre promenad först. Plus lite spring i skogen, sen så ville Husse gå ner till bryggan. Jag ville ju så gärna sitta så nära som möjligt, helst i hans knä han har ju jobbat hela veckan. Så det har ju bara blivit på kvällarna vi träffats, och då har han varit intressant. Jag la mig ner tillslut och han gjorde det samma, ja då tyckte jag minsann att jag kunde sätta mig på hans huvud. Det tyckte han inte riktigt om, så han beslutade sig för att ta en längre promenad med oss. (Matte hon har fått sovmorgon, det behöver hon med sin förkylning). Vi gick skogsrundan, och helt plötsligt ville vi så gärna stanna vid en buske, den var väldigt intressant. Och vet ni det hoppade fram en katt ur den, först vart vi lite rädda men sen. Ja då sprang den och vi sprang efter som 3 stycken sprinterlöpare. Det slutade med att den tog skydd under grannens stuga, undrar om den någonsin vågar komma fram igen. Jag tror inte det när den nu har träffat oss två. Nu är vi ganska trötta, så vi skall försöka vila inför dagens värme. Skriver mer sen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards