Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Bamse och Valle - 28 augusti 2009 19:48

Idag så vart det en tokig morgon. Valle ville ut redan halv 6, men jag som är av den trötta typen ville då inte. Inte ens halv 8 ville jag upp, jag lyfte inte ens på huvudet. Men dom trodde nog mina människor att Matte hade varit ut med oss bägge två. Hon for ju redan halv 7 hemifrån. Ja tillslut var dom  ju tvungen att fara iväg, Lill Husse skulle ju med skolbussen. Husse ringde till Matte för att höra om jag också varit ut, och han fick till svar NEJ. Va tur tänkte Matte, Lill Matte är ju hemma. Men skall ni tro att hon tänkte på att jag skulle ut, nej hon sprang iväg till bussen det fortaste hon kunde. Ja det kunde inte sluta på annat sätt, jag var ju nödig så det bästa stället var bakom fåtöljen i vardagsrummet. Matte kom hem klockan 11, och hon kände direkt att det inte var nå kul här hemma. Det vart till att ta till papper och skurhinken. Ja nu har dom fått sig en läxa, man skall se till att alla djuren får gå ut. Annars så får dom städa efter oss. Nog om skitprat. Vi for iallafall iväg till stugan. Idag skulle det ösregna hos oss, men solen har lyst från klarblå himmel och + 22 grader. Hur är dessa väderkvinnor och män, egentligen utbildade? Inte för att säga hur vädret hos oss skall bli iallafall. Maten den smakar underbart här ute, och sen måste vi ju vila säger Husse. Och vi hade nog en del att säga varandra tror jag, för vi låg tätt intill varandra. Nu skall vi hjälpa Husse med att göra upp eld i bastun. Vi hörs imorgon. Ni får ursäkta kvaliten på korten, Matte måste rengöra linsen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards