Alla inlägg den 9 september 2009

Av Bamse och Valle - 9 september 2009 19:32

Det har varit en stressad dag idag. Städning för hela slanten, nu skulle det vara så fint så att allt skulle skina. Hoppas bara att någon vart intresserad av vårat hus. Fast vi har ju det så bra här, med all skog och alla ängar som vi kan springa på. Så om vi bor kvar gör det inte så mycket. Den enda som önskar att vi skall få sålt huset är Lill Matte, då säger hon att hon skall flytta i en egen lägenhet. Men då måste man ha ett jobb, säger Matte. Annars kan man inte betala hyra och köpa sig mat. Jobb ja, hon kan ju börja med att passa oss. Gå på långa promenader, och sköta om oss hela dagarna. Det kanske skulle bli en bra förtjänst. Nu har vi varit borta under tiden det var visning, så nu skall vi inspektera hela huset. Vi märker allt att det har varit någon annan här. Vi hörs

Matte sätter in ett kort på Valle med socker på, han hade lite halkiga fötter. Så han såg oftast ut som Bambi på Hal is.

  

Av Bamse och Valle - 9 september 2009 10:33

      

Idag skall det städas. Det skall vara husvisning ikväll, coh då kan man ju inte ha hur mycket hundhår som helst på golven. Fast Matte dammsuger varje dag, så rullar det tussar överallt. Matte har satt in lite kort från mig då jag var 9 veckor gammal. Hon hade precis kommit hem från Thailand, och vi var bara tvungen att åka ut till stugan för att se hur mycket snö det har blivit. Detta var den 9 december 2007, så det var nästan inge snö alls. Oj så skruttig och liten jag var, och väldigt söt säger mina människor. Nu ska jag och Valle gå ut en stund, den där skurhinken har kommit fram. Vi hörs sen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards