Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

En riktig slappardag

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2009 14:59

Idag så bestämde vi os för att ta det lilla lugna. Vi tror att gården tog ut sin rätt, det var med tunga steg vi gick ut imorse. Fast det kunde göra det samma att vi inte har fått gå på några upptåg, vi måste ju bara hålla koll på vad Matte packar ner i alla lådor. Det kan ju vara något ätbart, eller som man kan leka med. Men vet ni det var bara blomvaser, termosar och andra tråkiga saker. Undrar om vi är dom enda av våra kull syskon som inte går på kurs. När man läser deras bloggar, så skall dom på den ena efter den andra kursen. Jag tror att våran Matte och Husse tillhör det slöare släktet människor. Som inte tycker om sådana saker. Dom kanske inte tänkt på att vi skulle tycka det var kul, fast det vet man ju aldrig. Det finns inte så många av våran sort här i Boden, jag tror närmare bestämt vi och 2 till. Så dom andra hundarna som är där kanske skulle bli förskräckta att se oss "Stora killar". Ja hur som helst med eller utan kurs, vi är bäst iallafall säger våra människor. Nu skall Matte skjutsa Lill Husse på LAN, det är visst något med datorer och man skall vara vaken hela natten säger han. Inte undra på att han inte klivit upp förrens klockan halv 2 idag, det måste ju bara vara för att orka vara uppe hela natten.

  

Här har Valle fått korn efter en älg, Matte fick ta och ropa fast han för han drog iväg med en väldig fart.

 
 
Snejky

Snejky

29 oktober 2009 15:16

Men visst e man värd att ha en slappardag emellanåt...*L*

http://fikatajm.bloggplatsen.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

29 oktober 2009 17:40

Nu provar vi att kommentera igen..vi provade förut idag men det funkade inte! MEN vad ni bloggar...matte får bloggtorka mellan varven och tycker inte hon har nått att skriva om! Oj vad vi skrattade när vi såg er film...vi vill också busa ute med varann men det får vi inte för matte...hon är rädd om Älsas rygg säger hon och vill vänta lite..då tycker vi matte är en skitmatte=)
Mm kurser har vi också gått..flera stycken...vi tycker det är kul och sköter oss jättebra när vi har gått där..tills vi kommer hem då blir allt som vanligt igen=)
Idag har jag Bollnäsa bitit matte i rumpan på jobbet..matte säger att vi snart inte ska få vara med på jobbet för Bollnäsa är sååå jobbig=))
Ha en bra kväll...vi ska bita matte rejält i rumpan så kanske hon uppdaterar vår blogg..men hon säger att det är roligare att läsa er och andras än att uppdatera vår!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Belle

Belle

29 oktober 2009 22:06

Oj så skönt med slappardag!
Om jag kunde få en sån ute i trädgården skulle jag nog trivas, men husse drog ut mig på promenad idag. Jag gillar i o f det oxå...MEN jag kommer att se till att jag får slappardagar när snön kommer, jag måste ju vakta mina snöhögar då-
Kram till er härliga killar. Förresten kommer ni till staan 8 november?

http://www.leonbergerbelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards