Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Bamse och Valle - 3 januari 2010 16:00

Det vart lite godare mat i går, kulor utblandade med Broccoligratäng mums.Lill Matte hon var bortbjuden så Matte slapp göra julbord igen. Sen så vart det lite godis av våra människor, jag Bamse gillar sega råttor och sega pengar. Det som inte är så kul, dom har en förmåga att fastna i tänderna. Fast Matte säger att dom räcker längr då. Vi fick även smaka av vårat eget godis. Det hade dom glömt bort att dom köpt till jul. Idag vart det inte så kallt som dom lovat. -15 grader, skönt för vi bestämde att det skulle bli en sväng till stugan. Om ni visste vad skoj det är att springa i den djupa snön.

   Kolla vilka isansikten vi fick efter en stund med nosen i snön.

Fast det gör inte så mycket att det fastnar snö tycker vi.

Vet inte om Valle hade fått korn på några renspår här. Men han far ju som ett tok ut och in i skogen. Några renar det såg vi inte av, inte ens spår efter dom.

Tjo ho vad skoj det är att springa i den djupa snön.   Nu du Valle har jag snart hunnit ikapp dig.   Där ser du mig lurar du inte, nu är du fast.

Nehej du Bamse jag springer åt ett annat håll, tji fick du.

  Man kan inte bli tjusigare än Lill Valle   Titta på mig då, visst är jag väl också snygg.

Nu är det en trött Valle, han orkar inte ens ta sig över plogkarmen. 

Ja som sagt det har varit en jobbig dag. Nu har det varit ryggläge sen vi kom hem. Man orkar inte ens kolla om det finns några kulor i skålen. Men vi får väl göra som Valle gjort dom senaste dagarna, äta vid 11 tiden. Ha det så bra alla           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards