Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Bamse och Valle - 7 januari 2010 13:41

Vi som trodde att det inte skulle bli kallt hos oss. Men när vi vaknade imorse och skulle gå ut, pekade termometern på -32,7. På vissa ställen i stan har det varit kallare än -35. Det var inge kul alls att gå ut, det kändes som om luften stod stilla. Och alla avgaser från bilarna låg som ett täcke i luften. Valle hade lite problem med att hitta ett bra ställe att uträtta 2;an på. För det första så skrek det i hjulen efter tågen, och han tyckte nog att alla avgaser inte luktade så gott. Jag var snabb att uträtta mina behov. Sen skyndade vi oss in, man måste ju tavara på värmen i sängen. Sen har det inte hänt så mycket, jo Matte har städat lite grann. Jag och Valle har mest legat och tittat på. Matte säger att vi nog inte skall ta långpromenaden idag, vi sparar tills det blir lite varmare. Och det verkar vi ska få, till helgen skulle det vara mellan -2-10 grader. En liten skillnad mot idag.

Här håller jag Bamse på att ta bort snön som frysigt fast under trampdynorna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards