Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Bamse och Valle - 13 januari 2010 15:41

  

Idag har det varit ännu kallare -12,7. Det är ett perfekt väder för oss att vara ute i. Vi har hunnit med både korta och långa promenader. Valle han fick inte idag ett lika stort utspel som igår, men han har mycket bus i benen. Han har nu börjat med att hoppa upp mot mig, och jag för likadant. Fast det slutar oftast med att det blir han som ligger ner på marken. Jag väger nog lite mer skulle jag tro. Matte har haft sin vanliga runda med dammsugaren och skurmoppen. Men efter det blev det tillverkning av lite godis till oss. Torkad blodpudding, nu säger hon att vi måste köpa en svamptork som SIgge har. Vi har ju inte en varmluftugn nå mer, så det tar lite längre tid för blodpuddingen att torka. Och det blir lite varmt för oss att sitta framför spisen för att vakta dom. Tänk om dom skulle försvinna från ugnen. I skrivande stund ligger Valle och sover, jag Bamse är inne i en riktig pip tid. Nu är det bara apan som gäller, och han vill inte ligga still under mina tassar i fåtöljen. Efter vilstunden vankas det mat, undrar om vi verkligen orkar något idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards