Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Ja då har man kommit till sitt tillfälliga hem

Av Bamse och Valle - 23 januari 2010 00:07

Det vart en lång resa 4 timmar tog det att åka till Öre. Resan gick faktiskt väldigt bra, både jag och Valle sov istort sett hela resan. När vi väl kommit fram fick vi ett högt mottagande av Pappa Upsi. Han har en stark och manlig röst. Vi fick även träffa våra syrror, fast det var ett staket emellan. Jag och Valle fick gå in själva för att bekanta oss med huset. Och det gick bra.

Man måste ju få visa sin bästa sida för alla. Och Peter han fick en riktig tvätt i ansiktet av mig.   

Här har syrran Whoopi fått komma in för att kolla på oss. En liten ettrig sak som inte verkar gilla att man nosar på henne.

Lite spex för varandra skadar ju inte.

Oj ni luktar lite annorlunda fast vi är syskon. Kan det bero på att ni är tjejer.

Här vart det nästan som en ormgrop med Leonberger.Tänk nu har dom 6 stycken att hålla reda på. Jag, Valle, Daisy, Whoopi, Soya och Upsi. Dom kommer nog att ha fullt upp.

Daisy ville nog ha lite mera uppmärksamhet utan killarna.

Jag Bamse var ju bara tvungen att kolla läget på Daisy, hon luktar ju så väldans gott för tillfället. Och jag visade att jag minsann vet hur man gör också. Det blir till att hålla isär oss så det inte händer en olycka.

Kan nån ta killarna här ifrån tänker nog Whoopi. "Det känns väldigt bra att ha fått lämna Bamse och Valle, hos Margaretha och Peter Tusen tack för att ni ställer upp. Där vet vi att dom kommer att ha det bra och få den uppmärksamheten som dom ibland kräver. Fast det sved i hjärtat när vi skulle fara. Bamse stod redo vid dörren och skulle följa med. Men det känns ju som våra småpojkar vi lämnat" Maria  

 
 
Tina & Aamor

Tina & Aamor

23 januari 2010 09:11

Det kommer att bli hur bra som helst i Öre, mycket att göra och många att leka med.
Inte lätt att lämna när man ser att de vill med hem igen!
Svider en hel del i hjärtat.
Trevlig resa.

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

23 januari 2010 11:40

Där kommer ni att ha jättekul, med allt ni kan hitta på. Väldigt bra med luktagott tjejer för där vill man ju vara, hoppas att ni har vett att uppföra er. För när jag var liten så förstod jag inte att tjejerna kunde vara lite vassa, så när jag var för närgången åt min mormor så näpsade hon mig i nosen. Vilket hade till följd att jag fick ett v-format ärr mitt på nosen, sen lärde jag mig att när tjejerna morrar till så ska man hålla sig på behörigt avstånd. Illerson har tyvärr aldrig fått den lärpenningen så han har levt lite farligt den grabben. Hoppas att ni lärt er så ni slipper få v-formade saker på nosen, hursomhaver ni får det bra hos er reservmatte och reservhusse.

Taxkramisar från mig och brorsan.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

23 januari 2010 12:16

Hej Bamse o Valle, Ni kommer att ha det toppenbra tillsammans med alla era släktingar. Så många fina Leonberger på en och samma plats. Det såg imponerande ut. Trevlig helg! Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Annica

Annica

23 januari 2010 13:14

Ja ha det nu sååå himlans skönt på er semester=) jag är en "aning" avis på er=) och era killar kommer säkert att trivas där dom ska vara! Men jag förstår att det känns när man lämnar dom..dom kan ju konsten att titta med sina ledsna ögon=)
Ha det bra nu med sol och bad och en och annan drink=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

23 januari 2010 18:04

Vill bara tala om att vi har det bra. Efter en dag med många nya intryck och dofter så har vi nu ätit upp våran kvällsmat båda två och ligger nu som två slagna hjältar och sover. Mera finns att läsa på unique dogs hemsida under bloggen men den handlar visst inte bara om oss utan om hela Öre-gänget.

http://www.uniquedogs.se

 
Sigge

Sigge

24 januari 2010 09:48

Verkar som om ni kommer att ha det hur bra som helst medan husse och matte är borta.
Ska hålla koll på den andra bloggen så jag håller mej uppdaterad om vad ni har för er.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

malte o snokas

25 januari 2010 17:13

Å Daisy vilken snygging! Vi vill oxå va me o sno runt benen på er!
slafsorama

 
Maria och Bengt

Maria och Bengt

26 januari 2010 13:51

Ja man skulle ju skriva inlägg från Flippinerna, ledningarna är långa. Så fort man skall spara loggas man ut. Vi har det bara bra strålande solsken och +35 grader. Skall kolla om det går bättre imorgon. Vill ju ladda in bilder som vi tagit. Ha det så bra alla

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

26 januari 2010 14:31

vilka busar er husse o matte e o dra till filippinerna på det däringa sättet!!
matte hälsar dock att hon hoppas de har det skönt o gosigt! här ska vara snöstorm i tre dar nu...

 
Annica

Annica

26 januari 2010 14:41

Ojoj 35 gr varmt=) ja "lite" skillnad mot här det=) ja som Malte och Snoken skriver så ska oväder dra in över Sverige i morrn!! Antar att ni inte kommer sakna skitvädret=)
Hoppas det funkar att lägga in bilder så vi får se=)
Ha det så bra i värmen!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

26 januari 2010 18:52

Så varm och gott matte och husse har det, snacka om temperatur skillnader!
Kanon att ni har det jättebra i Öre.

Tjiddevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

27 januari 2010 15:52

Hej killar! Vilken tur ni har som får träffa syrrorna och pappa och alla andra släktingar. Ha det nu så jättekul medan era människor sticker iväg. Väntar på att få höra vad ni hittar på ...

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards