Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Bamse och Valle - 20 mars 2010 16:03

Idag har det varit ett bra väder för stugutflykt. -1 grad, men tyvärr inge sol. Men det har gått precis lika bra att busa och leka iallafall. Nu är det 2 trötta killar som ligger och väntar på att maten ska serveras. Idag blir det kulor med nymalen fläskfärs, det skall nog smaka mums tror vi.

Det första vi gjorde var att inspektera om det fanns kvar nå gott älgskit. Nu så verkar det ha snöat över, så vi hittade inga.

   

Sen skulle det väntas på att Husse hade skottat upp så vi kunde köra in bilen på garageuppfarten.

Idag var han ganska snabb, vi behövde inte vänta mer än 10minuter så bar det av ner mot isen.

Efter turen ut hit, så kan vi tala om att det frös snökulor under våra tassar. Men det var ju inte så konstigt det var ju fullt med vatten på isen.

  Bamse han gillar då jag Valle är i underläge. Här har han tryckt fast mig i plogkarmen   Men vänta du bara jag kan snart springa ifrån dig.

Ohej och hå, nu skall det hoppas upp mot varandra också.

  

Valle skutt

Valle springer då som den värsta token.

   

Mycket snygga killar :)

På vägen tillbaka hittade vi något intressant mellan träden, men inte ska ni tro att vi fick ta det med oss hem.

Hem ja, det ska ni inte tro att jag vill. Ser ni Bamses huvud bakom plogkarmen. Han hade lagt sig ner bara i protest.

Nä vet ni vad här ska jag stanna. Inte alls gå fram till bilen. Matte fick till slut gå fram och locka med honom. Det här är ju hans bästa plats på jorden stugan, inte kan man väl åka därifrån då.                          

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards