Alla inlägg den 2 april 2010

Av Bamse och Valle - 2 april 2010 15:54

Imorse vart det faktiskt en liten sovmorgon. VI vaknade inte förrän vid 8 tiden. Kändes rätt skönt att få ligga lite längre. Efter morgon fikat vart det en resa ut till stugan. Inatt har det till och med varit varmgrader, så nu smälter snön. Morgonen började inte med så mycket sol, med det var +4 grader. Nu i skrivande stund har vi strålande sol och + 6 grader.Om ni visste vad det har smält bort snö bara sen i morse. Nu skall det strax vankas mat. Ha en forsatt Glad Påsk. Imorgon ska vi ut igen, och då blir det att stanna längre.

   

Och så skoj att äntligen få komma ut och busa.

  

Det kan man lugnt påstå att det vart, bus på en gång. Jag Valle hamnade som vanligt i underläge.

Husse kastade en stor pinne åt oss. Den var nästan för tung att bära.

   

Nå bättre spa gropar än så här har vi inte fått här uppe än så länge. Men vatten på isen det fanns det gott om.

Ohej och hå då tar vi ett till race.

  Här ser man hur mycket snö vi har. Valle han ligger ovanför altanräcket. Och det är väl ca 1.5 meter ner till marken.

Oj så snygg man kan vara.

 

Med tunga steg går man upp mot stugan. Det märks att vi busat i djupsnön ordentligt.

 

Jag Bamse tänkte att jag skulle hjälpa till med snöskottningen. Men det gick lite dåligt, hur mycket jag än puttade i snöbjörnen.

Ja då var det dags för gruppfotot. Visst är vi snygga.

Och inte fick man nå gott fast än man höll upp tassen :(

Vad är det ni säger åka hem. Nej ni jag stannar här.

Det här är min plats på jorden, mig får ni inte här ifrån. Då liggstrejkar jag en stund.

Försök inte med att locka mig till bilen jag kommer inte.

                                      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards