Alla inlägg den 10 april 2010

Av Bamse och Valle - 10 april 2010 16:44

Idag har det varit varmt +7 grader. Från morgonen har inte solen lyst, men nu så är det både soligt och varmt. Vi har till och med hört fågel kvitter, när vi suttit ute på balkongen. Då kändes det verkligen att våren är på intågande. Det vart en tur till stugan. Spring i skogen, i den djupa snön. Och promenad efter dom leriga vägarna. Det var nog tur för Matte och Husse att vi hade våra ruscher in och ut i snön. Annars hade vi nog sett ut som 2 lerklumpar. Nu vankas det mat, ska bli gott. Sen är det ryggläge som gäller. Man blir slut av att plumsa i djupsnö.

  Jag kommer vänta på mig.   Bamse verkar fundera vad det är som komiit fram under snön. Kan man äta det måntro?
 

Här syns det att det tinat bra. Nu har snart platsen där vi har utemöblerna kommit fram.

  Nä du Bamse jag kan visst brotta ner dig.   Ja då tar vi en rusch till.   Upp och ner och fort ska det gå.

Jaha vart tog Husse vägen ?

  Och så tar man i för allt vad man är värd, i denna snö.   Hej och hå, nu kommer jag.   Nädu Valle jag tar det lugnt, man blir så trött av att springa här.  En vilopaus är inte helt fel. 

Tänk att Valle orkar. Han far som ett jehu, ut och in i skogen.

 Och här var det inte länge sen som vi gick över. Inte vill man gå på denna is nu. 

Man ser verkligen hur tunn den börjar vara, alldelens svart. En fin bild ut mot havet.

Ja då var det dags igen för en skogspromenad. Ja det är bäst jag hämtar Valle.

Men ni vänta på oss, inte kan ni själva gå på promenad.

    

Det tar på krafterna att plumsa i snön, och springa ikapp er.

Och så var det här med att åka hem. Nu har Valle börjat som mig, vägra att gå till bilen. Nej vi vill stanna här. Idag var Matte och Husse tvungen att sätta sig inne bilen för att få oss och komma. Då vart det fart, vi var nog lite hungriga, och här finns ingen mat. Ha en bra kväll alla  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards