Alla inlägg den 11 april 2010

Av Bamse och Valle - 11 april 2010 18:26

Ja snabba ryck ta det där kortet nu så man får leka sen. 

Ja tydligen blir hon aldrig nöjd, det skall poseras i alla möjliga ställningar.

Kom igen nu Valle, nu skall det busas.

Ja ha du Valle, en pinne vart hittade du den. Du verkligen älskar pinnar.

Inte nog med att dom skall tuggas på, dom skall även begravas långt ner i snön.

Valle han testar om det går att hoppa ner dom.

  

  

Nu vart vi utan pinnen. Husse var och hämtade lita av våra leksaker istället. En dummis och en plastring, som börjar lysa då det är mörkt och så piper den.

           

Fast Valle han hittade en ny pinne eller rättare sagt en halvuppbrunnen vedträ som var roligare att leka med.

Alltså jag tycker det är dags för fika nu. Öppna ryggsäcken fort.

Om jag piper och visar tänderna visst går det fortare då :)

Vi testar med en liten Bamse kram kanske det går bättre.

Nej hä slipp då, jag surar en stund istället.

Valle skall satsa på en ny karriär som fotbollsproffs, Då kan han köpa hur mycket korv som helst åt oss.

Ja du Valle då var det färdig lekt med det vedträet.

Är det dags igen för fotografering. Nu får det väl räcka.  

Lill Valle

Nä nu måste vi vila en stund.

Puss på dig brorsan                          

Av Bamse och Valle - 11 april 2010 16:58

På vår första tur ut idag, fick vi bli väldigt fundersamma. Det har varit kallgrader inatt, så vi hade världens skare. Man har inte kunnat gå utanför spåren tidigare i veckan. Så när skaren bar då kunde man ju springa överallt. Och fort gick det, man kunde till och med snurra sina 10 varv för 2;an. Kändes väldigt bra. Sen snabbt in för att ta sig en liten slummer till. Efter morgon fikat bar det av till stugan. VI har haft en underbar dag med +10 grader och strålande solsken. Matte och Husse säger att det bränner i deras ansikten. Men vad är det att gnälla om, kan man åka dit där det är +35 grader. Så kan man stå ut med lite bränningar i ansiktet vid +10. Vi har då inga problem med att det bränns. Vi har ju mest rullat runt, jagat varandra och legat och vilat i den kalla snön. Vi var så duktiga att stanna kvar vid bryggan, då det gick småhundar efter isen. Fast det kliade i tassarna att få springa och jaga dom. Idag vart det både smörgåsar och grillad korv. Jag Bamse tyckte bara att det vart alldeles för lite av både det ena och det andra. Men snålisarna sa att nu fick det räcka. Jag ska nog köpa med mig en egen korvring nästa gång. Och jag ska inte dela med mig av den, hur mycket dom än gnäller. Det kommer kort för dagen så fort dum Matte har laddat batteriet i kameran.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards