Alla inlägg den 17 april 2010

Av Bamse och Valle - 17 april 2010 15:42

Det är inte klokt vad det vräker ner snö.

    

Av Bamse och Valle - 17 april 2010 15:19

Imorse var det mulet och grått, det var nästan så man undrade om det var askmolnet som låg i luften. Nu snöar det lapphandskar. Men det är April väder säger Husse, då skall det vara så. Skitväder säger vi. Idag vart det inte att åka till stugan direkt på morgonen. Vi hann både jag och Valle bli en aningen irriterade och pipiga. Har dom inte förstått att vi vet när det är helg, och då skall man åka iväg så fort man vaknat. Men nu var det ju så att Husse var lite trött efter gårdagens resa med bil från Västerås till Boden. En nätt sträcka på 106 mil. Vilken himla tur att vi slapp åka med. Vi for ut vid halv 12 tiden, och då vart det bus för hela slanten. Det märks att snön inte har tinat lika mycket vid kusten som inåt landet. Fast på vissa ställen var lingonriset framme.

Mot husväggarna där har all snö farit bort.

   

Vi var bara tvungen att busa det första vi gjorde. Hoppade och skuttade mot varandra.

   

Här har det tinat fram lingonris. Och det bästa av allt det hade även tinat fram renlortarna efter besöken vi hade i höst.

En mäkta stolt lill Valle med storpinne.

Ja då tar vi en språngmarsch till. 

Det har varit kallgrade inatt så skoterspåren var roliga att springa efter.

Här är skogsmästaren i hör person, Valle var mer inne i skogen än utanför.  

Men det är klart, han är ju av den nyfikna sorten som skall kolla allt.

Jag för min del, är av den slöa sorten. Tycker mest om att gå i lugn takt och ligga och titta på Valles upptåg. 

Det är likabra att stå på plogkarmen och vänta på honom. 

Valle trodde nog att han kunde skrämma mig med att hoppa till.  

Och så tar fegisen alltid och biter mig i benen eller svansen. Men han brukar få igen. Jag trycker ner honom i snön till slut.

 

Man blir trött av att busa, nu börjar slipsarna hänga ut en bit.

Bamse, Bamse vänta på mig jag kommer nu.

 

Puss på dig Husse. Undrar var Valle tog vägen.

Han drog väl till skogs igen.

Nej du Bamse har kommer jag, passa dig så jag inte tar tag i svansen. Jag är tätt bakom dig nu.

Hem det kan ni glömma, jag har hittat en hel hög med älglortar. Så här stannar jag. 

Och mig får ni inte heller med, kom tillbaka imorgon. Nej det blev som det alltid gör, det slutade med att vi var tvungen att hoppa upp i kofferten. Men vi skall ut imorgon igen. Ha en bra lördag alla.                                         

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards